مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: دو بنای تاریخی درشهرستان‌های بافت و رابر مرمت می‌شوند.

مرمت دو بنای تاریخی در شهرستان‌های بافت و رابربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا فرخی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در ادامه فعالیت‌های مرمتی گذشته دو بنای تاریخی در شهرستان‌های بافت و رابر مرمت می‌شود.

وی افزود: طی این فصل مرمتی مسجد قلعه زهرا خانم روستای اسلام آباد شهرستان بافت و برج خانه صولت السلطنه شهر رابر مورد مرمت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه قدمت دو بنای مذکور به دوره صفویه و قاجاریه می‌رسد، تصریح کرد: در بنای تاریخی صولت السلطنه بخش‌هایی از حصار منتهی به برج و در مسجد اسلام‌آباد نیز نمای فضا‌های داخلی مرمت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمان با بیان اینکه هفت هزار اثر تاریخی شناخته شده در این استان وجود دارد، اظهار داشت: استان کرمان بیشترین تعداد آثار تاریخی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات فعلی پاسخگو نیاز‌های مرمتی استان کرمان نیست، تصریح کرد: میراث فرهنگی به تنهایی نمی‌تواند اقدام به حفظ و احیا بنا‌های تاریخی کند و در این زمینه از ورود بخش خصوصی به این موضوع استقبال می‌کند.


انتهای پیام/س

دو بنای تاریخی درشهرستان‌های بافت و رابر مرمت می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار