معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان از راه‌اندازی ۲۵۰ خانه هلال در سطح استان تا پایان سال به منظور افزایش توانمندی مردم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی‌محمد هاشمی معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های هلال احمر در روستاها، محلات و شهر‌های استان، اظهار داشت: این خانه‌ها در شهر‌ها و روستا‌های بالای ۵۰۰ نفر جمعیت با محوریت دهیاران و شهرداران ایجاد می‌شود.

وی افزود: به هر حال حادثه اتفاق می‌افتد و کل دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که اگر مردم توانمند شوند، می‌توانند خسارت ناشی از هر گونه حادثه را اعم از جانی و مالی به حداقل برسانند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه قرار شده خانه‌های هلال در متن جامعه قرار گیرد، گفت: به دنبال این هستیم که در روستا‌ها و محلات، افراد را توانمند کنیم و محلی به صورت دهیاری، فرمانداری، فرهنگ‌سرا و هر مکان مناسب دیگری در محلات را برای آموزش مردم در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: مسئولان شاخه امداد و نجات در دو گروه زیر ۲۹ سال و بالای ۲۹ سال افراد را جذب می‌کنند و تیم‌های کنشگر محلی را تشکیل و سپس آموزش می‌دهند.

هاشمی ادامه داد: آموزش‌ها شامل آشنایی با حوادث و نحوه برخورد با آنهاست و در حقیقت ارتباط با مردم محلات و جایی که هلال احمر وجود ندارد را خانه‌های هلال به عهده می‌گیرند.

وی با اشاره به ترویج اقدامات عام المنفعه در زمان غیر بحران، اظهار داشت: هلال احمر در مواقع غیر بحران هم اقدام به فعالیت‌های زیادی می‌کند، به عنوان مثال طرح "همای رحمت" و "فرشتگان رحمت" را در ماه رمضان و ایام عید نوروز دارد که براین اساس اقدام به ارسال بسته‌های غذایی برای نیازمندان می‌کند.

هاشمی افزود: تاکنون ۱۴۶ خانه داوطلبان در استان اصفهان ایجاد شده که درصدد تبدیل آن‌ها به خانه‌های هلال هستیم و سعی داریم تا پایان سال نزدیک به ۲۵۰ خانه هلال در سطح استان راه‌اندازی کرده و تا پایان برنامه ششم توسعه، روستا‌های بالای ۵۰۰ نفر را پوشش و جامعه را به سمت توانمند شدن در مواقع بحران و حوادث پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ خانه هلال در سطح استان فعال است که ساختار خانه‌های داوطلبان به سمت خانه‌های هلال شدن هست و این تعداد رو به افزایش است.

انتهای پیام/ی
 
 


خانه‌های هلال، تدبیری برای مقابله با حوادث

برچسب ها: هلال احمر ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.