مدیر عامل جمعیت هلال احمر گفت: بیش از ۲ هزار و ۹۷۸ نفر در مناطق سیل زده از خدمات پزشکی تیم‌های اعزامی هلال احمر استان اصفهان، بهره‌مند شدند.

محسن مومنی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: سه تیم بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر استان اصفهان (BHCU) با مشارکت ۶ پزشک، ۶ پرستار، ۳ روانشناس، ۳ ماما، ۶ تکنسین دارویی و ۴ نجاتگر و راننده با حضور در مناطق سیل زده لرستان به هموطنان ارایه خدمت کردند.

وی بیان کرد: این تیم‌ها از ابتدای استقرار در منطقه، خدماتی شامل ویزیت رایگان، مشاوره بهداشت کودک و مادر، مشاوره روانی و خدمات پرستاری را به بیش از ۲ هزار و ۹۷۸ نفر ارایه کرده‌اند.

مومنی انجام هزار و ۱۶۳ مورد ویزیت پزشکی رایگان، ۶۷۱ مورد خدمات پرستاری، ۵۵۲ مورد خدمات بهداشت مادر و کودک، ۵۱۷ مورد خدمات بهداشت روان و توزیع ۷۵ قلم دارو و اقلام بهداشتی را از اهم خدمات ارایه شده به سیل زدگان استان لرستان بیان کرد.

وی با اشاره به بارش نزولات جوی که در روز‌های پایانی سال ۹۷ و آغاز سال جدید اظهار کرد: به منظور امدادرسانی بعد از حوادث و سوانح ناشی از مخاطرات جوی در این مدت در ۱۱ شهرستان متاثر از حوادث جوی سیل، برف و کولاک و طوفان نزدیک به یک هزار و ۹۷ نیروی عملیاتی این جمعیت در قالب ۳۷۲ تیم عملیاتی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی در عملیات‌های یادشده به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: تعداد یک هزار و ۲۵۲ نفر در این مدت در پایگاه‌های امدادی بین شهری هلال احمر استان اسکان اضطراری داده شدند.

مومنی اضافه کرد: ۱۲۳۵۰۰ تخته پتو ۵۹۷۳ تخته موکت، دو هزار و ۲۰۰ کیلوگرم نایلون، ۲۷۹ بسته غذایی، یک هزار بطری آب معدنی، چهار هزار ۴۰۰۰ قوطی کنسرو، ۳۰۰ کیلوگرم خرما، دو هزار و۴۸۰ کیلوگرم برنج و مقادیری روغن، قند و شکر و مواد شوینده اقلام امدادی توزیع شده در بین حادثه دیدگان بوده است.

وی با اشاره به آخرین فعالیت‌ها و اقدامات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در یاری رسانی به حادثه دیدگان ناشی از سیل اخیر گفت: درپی درخواست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در یاری رسانی به مردم سیل زده استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و فارس محموله امدادی شامل ۱۳ هزار و ۱۹۰ تخته پتو، شش هزار و ۲۳۰ تخته موکت، سه هزار و ۵۰ بسته غذایی یکماهه، یک هزار و ۳۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته و یک هزار و ۲۳۳ تخته چادر طی چند مرحله به این مناطق ارسال شده است.

مومنی ادامه داد: همچنین بیش از ۵۰ نجاتگر و پرسنل عملیاتی در قالب ۹ تیم نجات در سیلاب این جمعیت با تجهیزات و امکانات امدادی به منظور امدادرسانی به مردم سیل زده به این استان‌ها اعزام شده‌اند و در حال حاضر نیرو‌های عملیاتی در منطقه پلدختر با همکاری سایر نیرو‌ها درحال امدادرسانی به حادثه دیدگان هستند. ضمن آنکه تعداد ۴۸ نفر نیروی عملیاتی پشتیبانی و اسکان اضطراری آماده اعزام به منطقه هستند.

انتهای پیام/ی
 


آخرین اقدامات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در مناطق سیل زده

برچسب ها: هلال احمر ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.