رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تخلیه آب از ۵۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در جریان سیلاب اخیر، حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان دچار آبگرفتگی شد که هم اکنون کار خارج سازی و هدایت آب از هفت هزار هکتار دیگر از اراضی که دچار آبگرفتگی شده اند در حال انجام است.

وی افزود: ۵۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی که در جریان سیلاب دچار آبگرفتگی شده با کمک بهره برداران محلی و دستگاه‌های اجرایی از آب تخلیه شد.

چنگلوایی بیان کرد: شتاب بخشی عملیات خروج آب از مزارع کشاورزی با هدف تسریع بر شروع کشت تابستانه لازم است، زیرا نباید زمان کشت تابستانه از دست برود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: زمین‌های کشاورزی خسارت دیده که آب از آنان خارج شده، عملیات بازسازی زهکش ها، لایروبی انهار و همسطح سازی زمین‌ها با کمک بهره برداران محلی و نیرو‌های ستادی سازمان جهادکشاورزی به سرعت انجام میشود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اولین اولویت جهاد کشاورزی استان پس از سیلاب، خروج آب از اراضی کشاورزی است اضافه کرد: سعی میکنیم با خارج کردن آب از اراضی کشاورزی حداکثر برداشت ممکن را از مزارع داشته باشیم.

وی در پایان گفت: با خروج آب از اراضی شمالی، مرکزی و غرب خوزستان که در جوار رودخانه دز، کارون و کرخه واقع شده اند نخستین گام برای شروع کشت تابستانه برداشته شده است.

انتهای پیام/م

آمادگی زمین های کشاورزی برای کشت تابستانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.