مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از بهره‌مندی ۳۰۰ بیمار ام اس از خدمات بهزیستی در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به ارائه خدمات به بیماران خاص گفت : از بین بیماران خاص، تنها بیماران مبتلا به اُتیسم و ام اس تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند و مابقی بیماران خاص تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی هستند.

وی گفت : بیماران خاص طیف گسترده‌ای هستند و درمان‌های خیلی سنگین و طولانی مدتی دارند، به این دلیل باید هم به لحاظ درمانی به هم سایر مسائل از جمله مباحث روحی و روانی پشتیبانی شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: همانطور که گفته شد بیماران مبتلا به ام اس و اُتیسم تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند و چنانچه کسانی که به ما مراجعه کنند و مبتلا به این بیماری باشند، در وهله اول برای آن‌ها تشکیل پرونده می‌دهیم.

وی از پیگیری تمام موارد مربوط به بیماران مبتلا به ام اس و اُتیسم تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: از درمان تا بیمه و سایر و مسائل مربوط به این بیماران را پی گیری می‌کنیم.

رضوان مدنی افزود: اگر این بیماران به ما مراجعه می‌کنند، پرونده‌ای نداشته باشند برای آن‌ها تشکیل پرونده می‌دهیم و اقدامات درمانی و مورد نیاز آنها، چون کاردرمانی و فیزیوتراپی برای بیماران ام اس و گفتار درمانی برای بیماران اُتیسم را انجام می‌دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: در مراکز ما با این بیماران کار می‌شود تا بتوانند روند طبیعی زندگی خود را داشته باشد.

وی با اشاره به شرایط بیماران خاص مبتلا به بیماری‌های اُتیسم یا ام اس برای بهره مندی از خدمات بهزیستی، عنوان کرد: تمام بیماران خاص مبتلا به بیماری‌های فوق تنها به شرط اینکه مبتلا به این بیماری‌ها باشند، می‌توانند به بهزیستی مراجعه کنند تا برای آن‌ها تشکیل پرونده داده شود و بتوانند از این خدمات توانبخشی استفاده کنند و بهتر به زندگی خودشان برگردند.

رضوان مدنی در پاسخ به اینکه اگر کسی به دلیل بیماری‌های فوق تحت پوشش بهزیستی بود و پس از آن مبتلا به بیماری خاص دیگری شد آیا برای بیماری جدید نیز تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرد یا اینکه باید به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کند، گفت: این بیماران باید تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرند، بیمارانی که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند، اما بیماری‌های دیگری، چون دیابت و … نیاز به مراحل درمانی دارد.

رضوان مدنی تعداد بیماران اتیسم و ام اس استان کرمانشاه را برابر با سایر استان‌های کشور دانست و تصریح کرد: خدماتی که ما ارائه می‌دهیم برای بهبود وضعیت زندگی این افراد است تا بتواند به روند طبیعی زندگی برگردد، اما بیماری‌های خاص دیگری به جز ام اس و اُتیسم نیازمند طی کردن مراحل درمانی است.

این مسئول تعداد کودکان مبتلا به اتیسم استان را ۲۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: بهزیستی استان کرمانشاه یک مرکز نگهداری بیماران اُتیسم با ۲۵ نفر ظرفیت دارد و بقیه مراکز ما نیز کودکان مبتلا به اتیسم را در خودشان نگهداری می‌کنند و تمام خدمات لازم از جمله، کار درمانی، فیزیوتراپی و کار درمانی را در این مراکز ارائه می‌دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در مورد بیماران ام اس نیز این بیماران علاوه بر مستمری از خدمات درمان، ورزش، فیزیوتراپی و کار درمانی برخوردار می‌شوند.

وی در خصوص تعداد بیماران ام اس استان که در بهزیستی پرونده دارند، گفت: ۳۰۰ نفر در این زمینه در بهزیستی کرمانشاه تشکیل پرونده داده‌اند و مابقی از مراکز غیر دولتی خدمات می‌گیرند .

 

 

انتهای پیام/د

تنها بیماران مبتلا به اُتیسم و ام اس تحت پوشش حمایتی بهزیستی قرار دارند

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.