مدیر مسابقات سازمان لیگ گفت: درباره بحث اهدای جام، حق با تیم فوتبال پدیده بود و از این باشگاه عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید فتاحی، مدیر مسابقات سازمان لیگ درباره برگزاری بازی‌های ۲ هفته پایانی لیگ برتر در ساعات پایانی شب بیان کرد: بحث راحتی و سختی نیست. باید خودمان را با شرایط ماه مبارک رمضان وفق بدهیم و بد هم نیست مردم در آن ساعات به ورزشگاه بیایند. هوا هم خوب است و ان‌شاالله در این ۲ هفته مسابقات با کمترین حاشیه و به شکل زیبایی برگزار شود تا مردم از تماشای فوتبال لذت ببرند.

فتاحی: حق با تیم پدیده است و از این باشگاه عذرخواهی می کنم/ غیبت سرمربیان در نشست های خبری غیرواقعی شده است

تمام تلاش مان را به کار گرفته ایم تا بازی‌ها به بهترین شکل برگزار شود

او درباره اینکه آیا سازمان لیگ برای برگزاری بازی‌های باقی مانده برنامه خاصی در نظر گرفته است، گفت: همانگونه که پیش از این گفتم کارگروهی که با حضور اعضای کمیته‌های انضباطی، اخلاق، داوران و سازمان لیگ تشکیل داده ایم همچنان کار خودش را می‌کند و هر هفته هم جلسه داریم. با توجه به اینکه تمام مسابقات در لیگ‌های دست یک، دست دوم و دسته سوم به اتمام رسیده است تمام تمرکزمان را به کار گرفته ایم تا بازی‌های لیگ برتر به بهترین شکل برگزار شود.

حق با تیم پدیده است و از این باشگاه عذرخواهی می‌کنم

فتاحی درباره اعتراض باشگاه پدیده به در نظر گرفته شدن تنها سه جام قهرمانی برای مدعیان گفت: حق با تیم پدیده است. البته دوستان ما در روابط عمومی روز گذشته نگفتند سه جام ساخته ایم. ما یک جام از قبل داشتیم و سه جام هم مجدد ساختیم چرا که پیش بینی می‌کردیم چهار تیم مدعی باشند. ان‌شاالله اگر جدول به همین منوال بماند و چهار تیم شانس داشته باشند، به چهار شهر جام می‌بریم. پیش از این هم موضوع را اعلام کرده بودیم. شاید دوستان حواسشان به جدول نبوده است و به اهمیت بازی پدیده و سپاهان توجه نداشتند. در این موضوع اشتباهی صورت گرفته و از هواداران پدیده عذرخواهی می‌کنم.

قرار نبود تمام بازی‌های استقلال خوزستان در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار شود

مدیر مسابقات سازمان لیگ درباره برگزاری بازی استقلال خوزستان- سایپا در ورزشگاه غدیر اهواز گفت: قرار نبود بازی‌های استقلال خوزستان در ورزشگاه فولاد برگزار شود و محل برگزاری بازی‌های این تیم ورزشگاه غدیر اهواز است. البته برخی بازی‌های این تیم را به دلیل بارندگی، آب گرفتگی اطراف ورزشگاه غدیر و جهت رفاه حال هواداران برای رفت و آمد به ورزشگاه در ورزشگاه فولاد خوزستان برگزار کردیم تا کسی آسیب نبیند. اکنون که مشکلات خوزستان حل شده و آب هم فروکش کرده است بازی استقلال خوزستان با سایپا در همان ورزشگاه غدیر برگزار می‌شود.

تاکنون ملاحظه سرمربیان را می‌کردیم، اما غیبت آن‌ها در نشست خبری غیر واقعی شده است

فتاحی درباره غیبت سرمربیان در نشست خبری پیش از شروع بازی‌ها به بهانه‌هایی مانند ساعت پرواز و حضور در تمرینات اظهار داشت: طبق آئین‌نامه سازمان لیگ که مورد تائید AFC و فیفا است برای این غیبت‌ها جریمه‌ای تعیین شده، اما کمی هم ملاحظه حال مربیان را می‌کردیم یا اگر به دلیل ساعت پرواز تیمشان، کسالت یا حضور در تمرینات نمی‌توانند به نشست خبری نیایند. با این حال این غیبت‌ها به دلیل مشکلات پروازی و یا کسالت غیر واقعی شده است و طبق قانون سرمربیان را جریمه می‌کنیم. از طرفی اگر تعداد غیبت‌ها زیاد باشد بحث را به کمیته انضباطی ارجاع می‌دهیم تا در آنجا بررسی و محرومیت اعمال شود. جریمه غیبت سرمربیان در آئین‌نامه وجود دارد. سازمان لیگ به دلیل مشکلات مالی تیم‌ها ملاحظه سرمربیان را می‌کرد، اما ۲ - ۳ هفته‌ای است هر مربی‌ای که به نشست نمی‌رود جریمه می‌کنیم.

فتاحی: حق با تیم پدیده است و از این باشگاه عذرخواهی می کنم/ غیبت سرمربیان در نشست های خبری غیرواقعی شده است

از فصل آینده زمان نشست خبری‌ها را هماهنگ می‌کنیم

او درباره اینکه برای نزدیک شدن به استاندارد‌های فوتبال باید ملاحظات کنار گذاشته شود، گفت: با توجه به اینکه در لیگ قهرمانان آسیا تیم‌ها ۲ روز قبل از بازی به محل مسابقه می‌رسند و کل اعضای تیم در شهر محل برگزاری بازی حضور دارند، سرمربیان در نشست خبری شرکت می‌کنند، اما اطلاع دارید وضعیت پرواز‌ها در ایران چگونه است و به همین دلیل بیشتر مربیان با مشکل مواجه می‌شوند. از دوستان رسانه‌ای و خبرنگاران هم تقاضا می‌کنم کمی زمان خودشان را تنظیم کنند. درست است آن‌ها باید خبر‌ها را به تلویزیون، رادیو و خبرگزاری‌ها برسانند، اما سعی داریم از فصل آینده این زمان را هماهنگ کنیم و به نشست‌های خبری نظم بیشتری بدهیم.

تا زمانی که قهرمانی پرسپولیس قطعی نشود نباید به این تیم جام بدهیم

فتاحی درباره اهدای جام قهرمانی به تیم پرسپولیس در هفته سی ام، در صورت مسجل شدن قهرمانی این تیم مقابل ماشین سازی بیان کرد: طبق آئین نامه با توجه به اینکه اکنون قهرمانی پرسپولیس قطعی نشده در صورت مسجل شدن این موضوع پس از بازی با ماشین سازی، هفته سی ام جام را در جم به این تیم تحویل می‌دهیم. این دست ما نیست و بر اساس آئین‌نامه است. سال گذشته پرسپولیس قهرمان شد و جام را زودتر از پایان لیگ در حضور هوادارانش به این تیم اهدا کردیم، اما امسال نمی‌توانیم چنین کاری انجام بدهیم.

اگر قهرمانی پرسپولیس زودتر مسجل شده بود پس از بازی با ماشین سازی به این تیم جام می‌دادیم

او درباره اینکه آیا بهتر نبود پس از مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس جام در ورزشگاه آزادی به این تیم اهدا شود، گفت: این موضوع روی جدول لیگ تاثیرگذار است و باید شرایط سایر تیم‌ها را هم در نظر بگیریم و آئین نامه هر لیگی متفاوت است. بر اساس آئین‌نامه سازمان لیگ ایران باید جام را هفته سی‌ام بدهیم مگر اینکه قهرمانی تیمی زودتر از موعد مسجل شود مانند پرسپولیس که در سال‌های گذشته پیش از اتمام فصل قهرمانی اش قطعی شد.

فتاحی: حق با تیم پدیده است و از این باشگاه عذرخواهی می کنم/ غیبت سرمربیان در نشست های خبری غیرواقعی شده است

هوا در روز ۱۲ خرداد گرم است و نمی‌توان فینال جام حذفی را در خرمشهر برگزار کرد

مدیرمسابقات سازمان لیگ درباره اعلام محل برگزاری فینال جام‌حذفی اظهار داشت: محل قطعی فینال جام‌ حذفی را تا پایان هفته اعلام می‌کنیم. بازی سپاهان و پرسپولیس در نیمه نهایی هشت خرداد و پس از شب‌های قدر و بازی فینال هم ۱۲ خرداد برگزار می‌شود. با توجه به گرمای هوا در این روز نمی‌توان بازی را در ورزشگاه خرمشهر برگزار کرد و محل دیگری را برای دیدار فینال انتخاب می‌کنیم.

برای برنامه ریزی رقابت‌های فصل آینده با سرمربی جدید تیم ملی جلسه می‌گذاریم

او درباره برنامه فصل آینده لیگ برتر تصریح کرد: برای برنامه ریزی فصل آینده موضوعات زیادی داریم. باید پس از هفته سی ام مانند سال‌های گذشته با حضور سرمربیان جلسه آسیب‌شناسی برگزار کرده و نظرات آن‌ها را بشنویم و طبق آن تقویم را تنظیم کنیم. امسال، سال سختی داشتیم. جام جهانی، جام ملت‌ها و لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و باید امسال مسائل مختلف را در جلسه آسیب‌شناسی بررسی کنیم. ان‌شاالله پس از مشخص شدن سرمربی تیم ملی با او جلسه‌ای برگزار و در مورد اردو‌های تیم ملی و بازی‌های تیم ملی صحبت می‌کنیم تا آن‌ها را در تقویم اعمال کنیم.


بیشتر بخوانید: فتاحی: برانکو و مجیدی اعتراضی به فشردگی بازی‌ها نداشتند/ چرا ذوب آهن توانست صعود کند؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار