مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۷۲۲ مدرسه با جمعیت کمتر از ۱۰ دانش آموز در این استان فعالیت می‌کنند.

فعال بودن ۷۲۲ مدرسه با کمتر از ۱۰ دانش آموز در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان ، احمد اسکندری نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان صبح شنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان کرمان در آموزش و پرورش استان گفت: برنامه‌ها و راهبرد‌ها و همه کار‌هایی که در دستور کار هستند، در راستای منویات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادی است.

وی با اشاره به سند ۲۰۳۰ افزود: در استان کرمان و کشور این سند جایگاهی ندارد و خط قرمز منویات مقام معظم رهبری است.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه هر برنامه‌ای خارج از سند تحول بنیادی مردود است، گفت: اعتقاد این است که دانش آموزانی فکور و باتقوا و مطالبه گر، به دست معلمان تربیت کنیم معلمانی که علیرغم تمام محدودیت‌ها با نهایت صداقت کار خود را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به سالروز تأسیس سازمان دانش آموزی افزود: اجباری کردن پیش دبستانی در دستور کار آموزش و پرورش است.

وی در خصوص کمک استان کرمان به سیل زدگان کشور افزود: در استان مشارکت مردم و خیران خوب بوده است.

محمدجواد فدایی، استاندار کرمان در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان توسعه در همه ابعاد را مهم دانست و گفت: یکی از موضوعات مهمی که سال‌ها در همه کشور‌های مطرح بوده و اکنون نیز مطرح است، مساله توسعه است؛ توسعه جنبه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و توسعه به معنای کیفیت زندگی است و کشور‌ها براساس این معیار توسعه به کشور‌های توسعه یافته، در حال توسعه و کم توسعه تقسیم بندی شده است، اما متاسفانه ما حدود ۵۰ سال کشور در حال توسعه یافته هستیم که بایستی به توسعه یافتگی تبدیل شویم.

وی توسعه فرهنگی را مقدم بر توسعه اقتصادی و سیاسی دانست و بیان کرد: توسعه فرهنگی و سیاسی در دستان معلمان است لذا معلمین جایگاه مهمی در جامعه دارند.

وی بیان کرد: در سال ۱۹۶۶ میلادی (۵۳ سال قبل) یونسکو توصیه نامه‌ای در خصوص جایگاه معلم منتشر کرده که در آن شرایط کاری، رفاه، اختیار و مسئولیت معلم، ارزیابی معلم و ... مطرح شده است.

گفتنی است: در این جلسه از آریامهر کریمی دانش‌آموز پایه چهارم ابتدایی که سال ۱۳۹۷ به عنوان مرد ریاضی جهان لقب گرفت، تجلیل شد.
انتهای پیام/ح

دوره پیش دبستانی اجباری می شود

برچسب ها: تجلیل ، معلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار