مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از راه‌اندازی دو گشت ویژه برای جمع‌آوری زنان متکدی در اصفهان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسن محمدحسینی، مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: نیروهای مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری اصفهان به محض مشاهده متکدی در معابر شهر نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام می‌کنند. دو گشت ویژه برای جمع‌آوری زنان متکدی راه اندازی شده و در هر کدام از این گشت‌ها دو نفر از نیروهای خانم حضور دارد که از فعالیت زنان متکدی در شهر جلوگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از متکدیان شهر مهاجران افغان و پاکستانی هستند که پس از جمع‌آوری به اداره کل اتباع خارجه تحویل داده می‌شوند، افزود: این افراد در صورت داشتن کارت اقامت، ساماندهی و در غیر این صورت برای بازگرداندن به کشورشان اقدام لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در سال‌های گذشته مشکلاتی از جمله کمبود محل تحویل متکدیان و همچنین کوتاهی در همکاری و پیگیری دستگاه‌های مربوطه در جمع‌آوری این افراد وجود داشت، اما خوشبختانه در حال حاضر این مسایل برطرف شده و این روند با سرعت بیشتر انجام می‌شود.

حسن محمدحسینی با بیان اینکه در شهر اصفهان ۴۰ اکیپ گشت سیار رفع تخلفات شهری فعال است که علاوه بر رسیدگی و نظارت بر بخش‌های مختلف به موضوع جمع‌آوری متکدیان نیز رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: در این میان دو گشت ویژه برای بانوان فعال است که در هر کدام از این اکیپ‌ها دو نفر از نیروهای خانم مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان حضور دارند و در صورت مشاهده زنان متکدی، آنها را جمع‌آوری و به مراکز مخصوص تحویل می‌دهند.

وی گفت: علاوه بر تحویل متکدیان خارجی به اداره اتباع استانداری اصفهان، متکدیان زن به اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی، معتادان به کمپ ترک اعتیاد، متکدیان بیمار به دانشگاه علوم پزشکی و افراد سابقه دار به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: بر اساس ماده ۷۱۲ قانون مجازات اسلامی، هرکس تکدی‌گری یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش کند به حبس از یک تا سه‌ماه‌ محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب عمل فوق شود علاوه بر مجازات مذکور تمام اموالی که از طریق تکدی و کلاشی به دست آورده، مصادره می‌شود.

محمدحسینی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری، آیین‌نامه‌ای به منظور اصلاح ساختار و ایجاد هماهنگی در فعالیت دستگاه‌های اجرایی در خصوص مبارزه با تکدی‌گری، جمع‌آوری، شناسایی و تعیین وضعیت این افراد تعیین و تصویب شده و ۱۳ دستگاه موظف به انجام آن هستند که قانون وظایف هر کدام را مشخص کرده است.

انتهای پیام/ی
 


تعداد زیادی از متکدیان شهر مهاجران افغان و پاکستانی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.