یک کشتی گارد ساحلی آمریکا که وارد آب‌های ونزوئلا شده بود، پس از مکالمه تلفنی با نیروی دریایی این کشور وادار به تغییر مسیر خود شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک کشتی آمریکایی که وارد آب‌های ونزوئلا شده بود، پس از مکالمه تلفنی با نیروی دریایی این کشور، مسیر خود را تغییر داد و از آب‌های این کشور خارج شد.

بر اساس این گزارش، نیروی دریایی ونزوئلا برای نخستین بار به کشتی یو.اس.سی.جی جیمز (USCGC James) هشدار داد. پنج شنبه یک کشتی گشت‌زنی ونزوئلایی به این کشتی آمریکایی نزدیک شد و آن را متقاعد کرد مسیر خود را تغییر دهد.

نیروی دریایی ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پس از مکالمه رادیویی، کشتی یو.اس.سی.جی جیمز متقاعد شد مسیر خود را تغییر دهد و آب‌های ما را ترک کند.»

این کشتی به گارد ساحلی آمریکا تعلق دارد. فرماندهی جنوبی آمریکا (SOCOM) سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کشتی بیمارستانی نیروی دریایی آمریکا ماه آینده برای حمایت از کشور‌های منطقه در واکنش به بحران در ونزوئلا به نیمکره غربی اعزام می‌شود. البته SOCOM مشخص نکرد این بیمارستان دریایی به کدام کشور‌ها می‌رود، اما گفت جزئیات مربوط به این موضوع بعد‌ها اعلام می‌شود.

در این بیانیه ادعا شده است این کشتی بیمارستانی به حوزه کارائیب، آمریکای مرکزی و جنوبی اعزام می‌شود تا در آنجا ماموریت‌های پزشکی بشردوستانه انجام دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار