رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد رئیس سازمان اطلاعاتی این کشور به مدت یکسال از سوی سازمان سیا برای اتخاذ تدابیری علیه کاراکاس به خدمت گرفته شده بود.

مادورو: رئیس سازمان اطلاعاتی ونزئلا جاسوس آمریکا بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در یک سخنرانی تلویزیونی رسما اعلام کرد که ژنرال مانوئل ریکاردو کیرستوفر فیگوئرا، مدیر کل سابق سرویس اطلاعات ملی ونزوئلا جاسوس آمریکا بوده و از حدود یک سال پیش سازمان سیا وی را به خدمت گرفته است.

او درباره کودتای نافرجام ۳۰ آوریل گفت: تحقیقات و بازجویی‌ها نشان داده که نیروی محرکه پشت این کودتا جنرال فیگوئرا بوده که این کار را به درخواست واشنگتن انجام داده است. همچنین تحقیقات ثابت می‌کند که ژنرال مانوئل ریکاردو کیرستوفر فیگوئرا بیش از یکسال است که به استخدام سازمان سیا در آمده است.

مادورو همچنین اظهار کرد پیشتر از سوی مقامات ونزوئلا درباره رفتار عجیب و غریب فیگوئرا برای انجام کودتا مطلع شده است.

او همچنین فیگوئرا را متهم کرد که سعی داشته دو تن از میهن‌پرستان ونزوئلا یعنی پادرین و مورنئو را -که چندی پیش دولت قانونی این کشور  از آن‌ها تجلیل کرد- بدنام کند و بگوید که آن‌ها نیز به مخالفان پیوستند.

شایان ذکر است، فیگوئرا صبح  روز ۳۰ آوریل دستگیر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
نیکلاس مادورو : عنایت داشته باش که فقط با کور کردن چشمان آمریکا در خاک ونزوئلا و قطع دستان آمریکا در ونزوئلا و قطع پاهای آمریکا در ونزوئلا میتوانید بر افعی زهردار آمریکا فائق شوید یعنی سر افعی را قطع کنید تا نتواند از کشورتان جاسوسی کند لانه جاسوسی او را یا تعطیل کنید و قطع رابطه کنید و یا شب وروز این مار زهردار را رصد کنید و شب و روز و ثانیه به ثانیه و ساعت به ساعت مواظبش باشید...طرحی را پیاده سازی کن که در ونزوئلا تمام مردم جامعه از تمام اقشار بشوند نیروی گارد ویژه کشورت تا نفس کشیدن برای دشمنان کشورت سخت و نفسگیر شود......................
آخرین اخبار