موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه از کاهش شاخص تولید صنعتی این کشور در ماه مارس خبر داد.

کاهش شاخص تولید صنعتی فرانسه در ماه مارسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه (اینسه) امروز جمعه از کاهش شاخص تولید صنعتی این کشور در ماه مارس خبر داد.

بر این اساس، شاخص تولید صنعتی فرانسه پس از دو ماه افزایش، در ماه مارس کاهش یافت و به 0.9 درصد رسید. این درحالی است که طبق پیش بینی اقتصاد دانان انتظار می رفت این کاهش 0.5 درصد باشد.

طبق آمارهای این موسسه، در ماه مارس شاخص تولید کارخانه ای فرانسه هم یک درصد کاهش داشته است. اینسه همچنین با تجدید نظر در پیش بینی 0.4 درصدی شاخص تولید صنعتی و 1/1 درصدی شاخص تولیدات کارخانه ای فرانسه برای ماه فوریه، این شاخص ها را برای ماه فوریه به ترتیب 0.1 درصد و 0.8 درصد اعلام کرد.

طبق آمارهایی که روز جمعه انتشار یافت در ماه مارس تولید در بخش صنایع دارویی 10.1 درصد، در بخش صنایع شیمیایی 4.7 درصد، در صنایع انرژی 0.6 درصد و در بخش صنایع پالایشی 1.9 درصد کاهش یافته است که علت کاهش در صنایع پالایشی حادثه ای فنی است که به توقف فعالیت یکی از پالایشگاهها منجر شد. اما تولید تجهیزات حمل و نقل از جمله خودروسازی فرانسه در ماه مارس در مجموع ثابت بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار