بهای نفت در بازار‌های لندن و نیویورک در پی اظهارات یکی از وزیران روسیه در مورد احتمال افزایش تولید نفت این کشور، کاهش یافت.

کاهش بهای نفت در بازار لندن و نیویورکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت روز دوشنبه در بازار‌های لندن و نیویورک در پی اظهارات یکی از وزیران روسیه در مورد احتمال افزایش تولید نفت این کشور، کاهش یافت. در بازار لندن بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن روز دوشنبه ۳۷ سنت یعنی ۰/۵ درصد کاهش یافت و به ۷۱ دلار و ۱۸ سنت رسید.

در همین روز در بازار نیویورک هم بهای نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدییت) برای تحویل در ماه مه با ۴۹ سنت یعنی ۰/۸ درصد کاهش، بشکه‌ای ۶۳ دلار و ۴۰ سنت معامله شد.

کاهش بهای نفت خام برنت دریای شمال پس از سه هفته پیاپی افزایش و کاهش بهای نفت خام سبک شیرین آمریکا پس از شش هفته پیاپی افزایش صورت گرفت. به همین علت «کارلو آلبرتو دو کازا»، تحلیلگر شرکت «اکتیو تردز» این کاهش را روندی طبیعی می‌داند.

افزون بر این، بر اساس اطلاعاتی که شرکت خدمات نفتی «بیکر هاگز» جمعه شب انتشار داد هفته گذشته دو حلقه چاه به تعداد چاه‌های نفتی فعال در آمریکا افزوده شد و تعداد چاه‌های نفتی فعال این کشور به ۸۳۳ حلقه رسید. حفاری چاه‌های نفت در آمریکا به علت کاهش قیمت طلای سیاه در اواخر سال ۲۰۱۸ کاهش یافت. اما به گفته تحلیلگران «کامرتس بانک» با توجه به افزایش بهای نفت از ابتدای امسال، پیش بینی می‌شود فعالیت‌های حفاری (در آمریکا) و تولید نفت خام افزایش یابد.

روسیه و کشور‌های صادرکننده عضو اوپک متعهد شده اند برای افزایش بهای نفت تولید خود را کاهش دهند. آن‌ها قرار است در نشست رسمی خود در روز‌های ۲۵ و ۲۶ ژوئن درباره این توافق بحث و گفتگو کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار