استاندار بوشهر گفت: مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان بوشهر پارسال را ۱۰.۵ درصد اعلام کرد که این نرخ در سال ۹۶، ۱۱.۲ درصد بوده است.

نرخ بیکاری در استان بوشهر نسبت به پارسال کاهش یافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان بوشهر با تاکید بر تلاش بیشتر برای رونق تولید افزود:این نشست‌ها باید بر اساس هدفمندتر شدن طرح‌های رونق تولید تشکیل و در راستای رونق تولید باید جهادی عمل شود.

وی، هدف دشمن در جنگ روانی را ایجاد مشکلات اقتصادی و نارضایتی بین مردم دانست و تاکید کرد: فعالان اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند و به همین علت حمایت از بخش خصوصی و فعالان تولید و اقتصاد در اولویت است.

استاندار بوشهر به وضعیت اشتغال و بیکاری در استان پرداخت و با اشاره به آمار رسمی مرکز آمار ایران تصریح کرد: پارسال نرخ مشارکت اقتصادی در استان بوشهر ۳۸.۴ درصد بود که این رقم در سال  ۹۶، ۳۷.۶ درصد ثبت شده است.

گراوند نرخ بیکاری در استان بوشهر را در سال گذشته ۱۰.۵ درصد اعلام کرد و گفت: مرکز آمار ایران در سال ۹۶ این نرخ  را  ۱۱.۲ درصد اعلام کرده بود.

وی، با بیان اینکه نرخ بیکاری کاهش یافته است، عنوان کرد: بیشترین مشارکت اقتصادی در استان بوشهر در بخش خدمات با ۶۰ درصد ثبت شده و نرخ مشارکت در بخش صنعت ۲۷.۹ درصد و بقیه در بخش کشاورزی است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان بوشهر حوزه تجارت دریایی است، تصریح کرد: بیشترین هدف تحریم‌ها در حوزه صادرات و واردات است که باید راهکار‌های اساسی برای جلوگیری از مشکلات این عرصه ارائه شود.

گراوند ارائه راهکار‌های لازم برای برطرف شدن موانع تولید را خواستار شد و افزود: مصوبات جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی باید بر مبنای حقوقی، منطبق با شرح وظایف و گره گشای مشکلات این عرصه باشد.

وی، با تاکید بر تشکیل کارگروه حقوقی در عرصه مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی، گفت: این کارگروه برای بررسی مصوبات جلسات شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی تشکیل شود تا اجرایی شدن مصوبات با موانع مواجه نشود.

استاندار بوشهر با اشاره به این که مصوبات این نشست باید مبتنی بر ضوابط و قوانین باشد، ادامه داد: برای تحقق رونق تولید در استان بوشهر باید کارگروه خبره‌ای در استان بوشهر در راستای تحقق رونق تولید و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تشکیل شود.

گراوند با بیان اینکه برطرف شدن موانع تولید باید در دستور کار اتاق بازرگانی قرار گیرد، عنوان کرد: فعال شدن پنجره واحد تجاری و سرمایه‌گذاری در استان بوشهر امری مهم و ضروری است زیرا یکی از بزرگترین راه‌های مقابله با فساد اداری، کاهش مراجعه مردم به دستگاه‌ها ست که پنجره واحد می‌تواند این مهم را محقق کند.

وی، با تاکید بر همکاری بانک‌ها با واحد‌های تولیدی و صنعتی، تصریح کرد: هیچ بانکی حق تملک واحد‌های تولیدی استان بوشهر ندارد زیرا سبب راکد شدن سرمایه می‌شود.

انتهای پیام/م

نرخ بیکاری در استان بوشهر پارسال ۱۰.۵ درصد بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.