مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان گفت:سرمای دیر رس بهاره در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت امسال خسارت وسیعی به محصولات زراعی و باغی استان وارد کرده است.

خسارت سرمای دیر رس در شمال آذربایجان شرقی بیشتر از جنوب استان استنریمانی مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: سرمای دیر رس بهاره در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت امسال خسارت وسیعی به محصولات زراعی و باغی استان وارد کرده و طبق بررسی‌های اولیه وضعیت شمال استان بدتر از جنوب استان است.

وی افزود:گروهی را متشکل از کارشناسان، فرمانداری، جهاد کشاورزی و کارشناسان بانک کشاورزی در مناطق هستند و درحال انجام ارزیابی‌های اولیه می‌باشند.

نریمانی افزود:ما همچنین یک گروهی را داریم با عنوان پایشگران اولیه که به محض وقو ع هر خسارتی در هر نقطه استان اقدام به جمع بندی‌ها در این زمینه می‌کنند که پس از گردآوری این گزارش‌ها به جمع بندی نهایی در رابطه با میزان خسارت وارده خواهیم رسید.

وی گفت:اگر در مناطقی از استان خسارت ۱۰۰ درصدی داشته باشیم طی سه تا چهار ماه آینده این فرآیند پرداخت انجام خواهد شد، ولی اگر خسارت زیر ۱۰۰ درصد باشد باید منتظر ماند و در زمان برداشت محصول پتانسیل گیری کنیم و افت تولید را محاسبه کنیم و بر اساس آن خسارت را تعیین وپرداخت کنیم.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان درباره خسارت‌های پرداخت شده در سال گذشته نیز گفت:سال گذشته ۱۳۵ میلیارد تومان غرامت داشتیم که در بخش زراعت و دام و طیور به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت کردیم و، دربخش زراعت و باغبانی به علت کمبود نقدینگی ۵۰ درصد آن را پرداخت کردیم.

نریمانی افزود:امیدوار هستیم اخیرا از محل تبصره ۱۳ بودجه ۹۷ توانستیم حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت اوراق قرضه از محل صندوق بیمه کشاورزی دریافت کنیم که در اسرع وقت با تبدیل آن به پول نقد ۵۰ درصد خسارت باقیمانده کشاورزان از سال گذشته را پرداخت کنیم.

وی گفت:در آذربایجان شرقی ۳۰ درصد اراضی دیم و ۴۰ درصد باغات استان بالای ۷۰ درصد طیور و حوالی ۲۰ درصد دام استان زیر پوشش بیمه هستند.

 

انتهای پیام/ش

 ۳۰ درصد اراضی دیم و ۴۰ درصد باغات استان زیر پوشش بیمه هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.