معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده در قالب پرونده الکترونیک از ابتدای تیر ماه برای پزشکان عمومی در سطح کشور عملیاتی می‌شود.

عملیاتی شدن نظام ارجاع پزشکی از اول تیر ماهبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشستی با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد 'پرونده الکترونیک' کارآمد را اولویت و زمینه اجرای مناسب برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده بیان کرد و گفت: در قالب این پرونده می‌توان با ایجاد دستورالعمل 'برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع' را اجرایی کرد.

وی از تلاش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اجرای برنامه نظام ارجاع قدردانی و ادامه داد: این دانشگاه با توجه به شرایط و ویژگی‌های خاص خود قابلیت اجرای برنامه نظام ارجاع به شکل کامل حتی در سطوح دو و سه را دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تکریم و رضایت مندی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت باید در برنامه نظام ارجاع مورد توجه قرار گیرد و باید ضمن ایجاد نظام نوبت دهی مناسب در مراکز درمانی، نتایج این برنامه برای مردم و ارائه دهندگان خدمت قابل لمس باشد.

رئیسی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای برنامه نظام ارجاع پزشکی تاکید و افزود: با این اقدام می‌توان ضمن جلوگیری از ایجاد محدودیت برای گیرندگان خدمت و افزایش رضایت مندی، از ازدحام و افزایش بار در مراجعه بیماران به مراکز دولتی  پیشگیری کرد.
 

 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشرو در اجرای برنامه نظام ارجاع

 

دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت نیز در این نشست گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دانشگاه‌های پیشرو در اجرای برنامه نظام ارجاع محسوب می‌شود، زیرا تنها دانشگاه علوم پزشکی در کشور است که توانسته تمامی کلینیک‌های ویژه را وارد مدار برنامه نظام ارجاع و شبکه ارجاع کند.

وی ادامه داد: هم اینک تمامی کلینیک‌های ویژه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد وارد چرخه برنامه نظام ارجاع شده اند و نظام اچ. آی. اس مراکز درمانی در این کلینیک‌ها اجرایی شده است.
 

ایجاد پنج میلیون پرونده الکترونیک سلامت در مشهد


دکتر محمدرضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برنامه نظام ارجاع تا پایان امسال در سطح استان خراسان رضوی به شکل کامل اجرایی می‌شود.

وی  برنامه نظام ارجاع را دارای نقش موثر در صرفه جویی منابع مالی و نیروی انسانی بیان کرد و ادامه داد: اگر نتوان این برنامه را به شکل کامل در سطح یک اجرا کرد بطور حتم در سطوح بعدی نمی‌توان انتظار موفقیت آن را داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه نظام ارجاع اکنون  در ۴۰ درصد مناطق زیر پوشش در خراسان رضوی اجرایی شده و برای دستیابی به همه اهداف برنامه، علاوه بر بیمه سلامت سایر سازمان‌های بیمه گر باید وارد برنامه شوند.

دارابی افزود: ایجاد پنج میلیون پرونده الکترونیک سلامت برای جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی از اقدامات مهمی است که برای اجرای طرح نظام ارجاع پزشکی انجام شده است.
 
انتهای پیام //ف . ک
 

اجرای طرح نظام ارجاع پزشکی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.