آل‌‌داود گفت: ممکن است پخش آهنگ‌های غیراخلاقی در مدارس در راستای اجرای سند ۲۰۳۰ باشد.


باید ارتباط پخش آهنگ‌های غیراخلاقی در مدارس با سند ۲۰۳۰ روشن شود/ هر رسانه‌ای در کشور باید پیوست فرهنگی و فناوری داشته باشدبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی است که انتشار چند ویدئو از برخی مدارس کشور موجی از انتقادات را روانه متولیان سیستم آموزشی کشور کرده است؛ ویدئوهایی که در آن شاهد واقعه‌ای خلاف انتظار از نظام آموزشی کشورمان بودیم. دانش‌آموزان پابه‌پای یک دی‌جی یا خواننده در مدرسه‌شان آهنگ‌هایی مبتذل و خلاف ارزش را همخوانی می‌کنند. جدای از بحث مربوط به محتوای غیراخلاقی و نامناسب این آهنگ‌ها باید دید مسببان و افراد پشت‌پرده این اتفاق چه کسانی هستند چرا که فرهنگ در صدر مهم‌ترین مسائل هر کشوری به شمار می‌رود و در خصوص ماجرای اخیر در مدارس نیز چون نسل جوان و نوجوان جامعه هدف بودند، اهمیت مسئله چندین برابر می‌‌شود.

همچنین در این بین نمی‌توان رابطه‌ فضای مجازی و این اتفاق را نادیده گرفت؛ برای بررسی بیشتر این موضوع و رابطه شبکه‌های اجتماعی و این حادثه ناخوشایند به گفت‌و‌گو با سیدعلیرضا آل‌داود پژوهشگر ارشد فضای مجازی نشستیم که در ادامه متن این مصاحبه را می‌خوانید.

سیدعلیرضا آل‌‌داود کارشناس فضای مجازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفت: در خصوص موضوع پخش آهنگ‌های ناهنجار در برخی مدارس نکاتی قابل توجه است؛ اولاً باید ارتباط پخش این دست از آهنگ‌های غیراخلاقی در مدارس با سند ۲۰۳۰ مشخص شود؛ یعنی ممکن است این اقدام در راستای اجرای سند توسعه پایدار۲۰۳۰ باشد.

وی افزود: متاسفانه وقتی ما آمارهای انتشار یکی از این آهنگ‌ها در فضای مجازی را مشاهده می‌کنیم، متوجه مسئله نگران‌کننده‌ای می‌شویم؛ این آهنگ در طی یک ماه و چند روز حدود ۳۵ میلیون بار در یکی از اپلیکیشن‌های موسیقیِ ضدانقلاب شنیده شده و توسط برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، توئیتر و تلگرام نیز به راحتی قابل دانلود بوده است.

باید ارتباط پخش آهنگ‌های غیر اخلاقی در مدارس با سند۲۰۳۰ روشن شود / هر رسانه‌ای در کشور باید پیوست فرهنگی و پیوست فناوری داشته باشد

این پژوهشگر فضای مجازی در ادامه گفت: متاسفانه در فضای اینستاگرام و در فضای کنسرت‌ها (به خصوص کنسرت‌های خنده) ما شاهد اجرا و انتشار این آهنگ غیراخلاقی هستیم و مشخص است که یک فضای تبلیغی گسترده‌ به واسطه‌ فضای مجازی رهاشده در اختیار این عناصر ضدفرهنگ قرار گرفته است و این دست افراد به این صورت به راحتی می‌توانند تولیدات خود را در کشور ما پخش کنند.


بیشتر بخوانید: #ساسی_مانکن/ آقای وزیر برقراری نشاط در مدارس سنخیتی با آهنگ‌های مبتذل ندارد +تصاویر 


آل‌داود افزود: یکی از کارهای بسیار مهمی که‌ باید در کشور ما انجام شود این است که هر رسانه‌ای که می‌خواهد در کشور فعالیت کند باید پیوست فرهنگی و پیوست فناوری داشته باشد. متاسفانه ما نسبت به بحث پیوست فرهنگی بی‌توجه بودیم و هم‌اکنون این شبکه‌ها به بستری برای نشر موضوعات ضدفرهنگی و ضدارزشی تبدیل شده‌اند. در حال حاضر هم شاهد این هستیم که دشمنان ما مطابق سند ۲۰۳۰ در حوزه آموزش به شدت و با جدیت تمام ورود کرده‌اند تا از این طریق هویت مستقل دانش‌آموزان ما را تحت‌الشعاع قرار دهند و آن‌ها را از فرهنگ اسلامی دور کنند‌ که نمونه‌ای از این اقدامات و تلاش‌های آنان را در چند روز گذشته دیدیم.

وی در پایان گفت: ما طبق بیانیه گام‌ دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب خطاب به ملت ایران منتشر شد، باید شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن را در برنامه‌مان داشته باشیم؛ این نکته در زمان فعلی به شدت حائز اهمیت است، چراکه ما از سوی رسانه‌ها و پیامرسان‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی به شدت در محاصره هستیم و باید فکری جدی در این حوزه صورت گیرد؛ متاسفانه ما تا به این جای کار نتوانسته‌ایم آن حضور هوشمندانه و دقیق و برنامه‌ریزی‌شده‌ای را که مدنظر رهبر انقلاب در عرصه فضای مجازی بود، تحقق بخشیم.

گزارش از امیرحسین جلیلوند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۳۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
تمام مدارس که این جشن ها را برگزار کردند غیر انتفاعی اند وعلتش هم اگه دقیق کلیپها رو نگاه کنید مادرهای دانش آموزان هستند به قولی انجمن اولیا از موقعی که در مدارس تفوذ کردند مدارس رو به ورطه ی بی بند وباری کشاندند مدیرای بیچاره نمی تونن بهشون حرف بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینها دارند ریشه را می زنند و افراد بی هویت درست می کنند وقتی این طور شد به خورد و خوراکش به طور کامل می رسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
زمان ما خوب بود معلم اول يه فصل از دم همه رو ميزد بعد درس رو شروع مي كرد خدايي چقدر كتك خوردم هنوز از نزديك مدرسه رد ميشم حالم يه جوري ميشه
Germany
Mm
۱۴:۳۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
مسئولین محترم چرااین همه مسائل کلان ومشکلات معیشتی واقتصادی وسیاسی رو حل نمی کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
مسائل اول فقر وبیکاری وگرانیه لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۱:۱۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
به نظرمن وقتی حقوق یک فرهنگی اینقدر پایینه که در مخارج روزانه اش می ماند چطور باید توقع داشته باشید که کار فرهنگی انجام بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۰:۵۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
چندتا مدیر رو میخواین اخراج کنید
Germany
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدیران مدارس باید اعدام بشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
ببخشید ولی کجای دینه ما اومده که تو یه همچین موقعیتی فردی که خطا کرده باید اعدام بشه مگه قتل کرده.خوبه شما قاضی نشدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید سپرد دست قانون