وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد پس از دستور اجرایی دونالد ترامپ، به شرکت‌های خارجی که دارای داد و ستد با صنعت فلزات ایران هستند ۹۰ روز مهلت می‌دهیم تا به فعالیت خود در ایران پایان دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد پس از دستور اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، به شرکت‌های خارجی که دارای داد و ستد با صنعت فلزات ایران هستند 90 روز مهلت می‌دهیم تا به فعالیت خود در ایران پایان دهند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا شامگاه چهارشنبه طی دستوری اجرایی تحریم‌هایی را علیه بخش فلزات ایران از جمله آهن، فولاد، آلومینیوم و مس اعمال کرد. ترامپ در این دستور اجرایی اعلام کرد: «در راستای کاهش درآمدهای ایران از جمله درآمدهای ناشی از صادرات محصولاتی نظیر آهن، فولاد، آلومینیوم و مس که ممکن است برای تامین مالی و حمایت از توسعه سلاح‌های کشتار جمعی، گروه‌ها و شبکه‌های تروریستی و توسعه نظامی استفاده شود، گام‌هایی اتخاذ شده است.»

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز از این اقدام اعلام حمایت کرد و طی پیامی در توئیتر نوشت: امروز رئیس جمهور دستور اجرایی را امضا کرد که طی آن تجارت فلزات ایران را که سومین صادرات بزرگ این کشور است هدف قرار داد. ما مانع از منابع مالی می‌شویم که رژیم ایران برای تامین مالی ترور استفاده می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار