معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در قزوین از اختصاص منابع باقیمانده اشتغال پایدار روستایی تا چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در کارگروه اشتغال پایدار و توسعه روستایی استان گفت: برای توزیع ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع اشتغال پایدار به استان‌ها برنامه ریزی شده است.

 امید افزود : تاکنون ۷۳ هزار میلیارد ریال در حوزه تسهیلات اشتغالزایی روستا‌های کشور کارسازی و در اختیار بخش‌های مختلف قرار داده شده است.

وی اضافه کرد : نتوانستیم مشاغل جدید و تنوع شغلی مناسبی را در روستا‌های خود ایجاد کنیم و همین مسئله باعث سرازیر شدن جمعیت به شهر‌ها و روی آوردن آنان به مشاغل کاذب شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور یادآورشد: تجربه نشان داده که باوجود همه توجهات به زیرساخت‌ها، تا سرمایه‌گذاری در یک منطقه صورت نگیرد نمی‌توان اشتغال پایدار را در آن شاهد باشیم.

امید ،  محوریت توسعه روستا‌های کشور را اشتغال دانست و گفت: این در حالی است که در سایر بخش‌ها از جمله بیمه روستا‌ها و استارتاپ‌ها نیز فعالیت‌های گسترده در حال انجام است.

این مسئول به وجود انحراف در ارائه تسهیلات روستایی اشاره و افزود: منکر وجود چنین مسائلی نیستیم، اما باید اذعان داشت که از محل تسهیلات اشتغال زایی چراغ بسیاری از روستا‌های ما بیش از گذشته روشن‌تر شده است و فعالیت‌های زیادی در آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اینکه چرا جمعیت ۶۶ درصدی روستا‌ها در اول انقلاب امروز به ۲۶ درصد کاهش یافته باید گفت که با وجود انجام اقدامات و زیرساخت‌ها ما با کاهش جمعیت این بخش روبرو نبوده ایم و در واقع جمعیت ۲۲ میلیونی روستایی کشور از آغاز انقلاب در حال حاضر نیز وجود دارد ضمن آنکه با تبدیل یک هزار روستا به شهر جمعیت این بخش نیز به آن منتقل شده است.

امید با بیان اینکه اقدامات زیرساختی مناسبی در سطح روستا‌های کشور ایجاد شده، اظهار داشت: ۳۸ هزار روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور از نعمت برق و ۹۵ درصد آن‌ها نیز از آب آشامیدنی بهره‌مند هستند در حالی که ۸۶ درصد از راه‌های روستایی نیز آسفالته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهار داشت: استان قزوین از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است تا جایی که در بسیاری از بخش‌ها جزو اولین استان‌های کشور به خصوص در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری است.

به گفته این مسئول، استان قزوین همچنین از محل اعتبارات خارج از تسهیلات روستایی و از طریق بانک‌های سینا و پارسیان به نحو مناسبی بهره‌مند شده است.

انتهای پیام/ک

جلسه کارگروه تخصصی اشتغال پایدار و توسعه روستایی استان قزوین

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار