دبیر ستاد تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی گفت: برنامه تحول آموزش پزشکی به وسیله ۲۵ شاخص در حال رصد و کنترل است.

بازنگری خوب در برنامه های آموزش علوم پزشکی/ تدوین بسته هایی در قالب تحول آموزش جهت ارزیابی شاخص هاعطاالله پور عباسی دبیر ستاد تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از اهداف برنامه تحول آموزش علوم پزشکی این است که سیاست‌های جاری حاکم بر آموزش علوم پزشکی را با نیازهای جامعه در دهه آینده متناسب کند.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ تا ۱۵ سال زمان لازم است تا آثار و خروجی‌های  سیاست‌هایی که امروز در حوزه آموزش علوم پزشکی تدوین می‌شود، خود را نشان دهد به همین دلیل با توجه به نیاز‌های پیش بینی شده در طول ۱۰ سال آینده مسئله تربیت نیروی انسانی باید متناسب با نیاز‌های جامعه در همان افق زمانی باشد.

پورعباسی تاکید کرد: برنامه تحول آموزش علوم پزشکی با این هدف تدوین شده است که پاسخگوی نیاز‌های آینده کشور باشد و همه این سیاست‌های تدوین یافته منطبق بر نیاز‌های آینده کشور است.

دبیر ستاد تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی بیان کرد: به برنامه تحول آموزش علوم پزشکی از سال ۹۴ همگام با طرح تحول نظام سلامت توجه شده است، در حال حاضر مراحل برنامه‌ریزی، ارزیابی و استقرار طرح به خوبی پیش رفته است و حمایت‌های خوبی از سوی وزارت بهداشت و همکاری خوبی از طرف دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور انجام شده است.

وی افزود: امروزه شاهد این هستیم که خروجی‌های برنامه تحول آموزش پزشکی در کشور به خوبی مستقر  و بازنگری برنامه‌های آموزشی به خوبی انجام شده است.

توسعه آموزش‌های مجازی و بین الملل‌سازی آموزش علوم پزشکی

پورعباسی گفت: بر اساس برنامه تحول آموزش علوم پزشکی توسعه آموزش‌های مجازی، بین‌المللی سازی توسعه پیدا کرده است و آزمون‌های علوم پزشکی نیز از ارتقای خوبی بهره‌مند شده است.

دبیر ستاد تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی ادامه داد: در قالب برنامه‌های تحول آموزش علوم پزشکی بسته‌هایی تدوین که برای هر کدام از این بسته‌ها شاخص‌های ارزیابی مشخص شده است و به طور کلی برنامه تحول آموزش پزشکی به وسیله ۲۵ شاخص در حال رصد و کنترل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.