بنا به اعلام خبرگزاری کیودو، ژاپن قصد دارد بدون تعیین شرط به کره شمالی پیشنهاد مذاکره دوجانبه ارائه کند.

ژاپن به کره شمالی پیشنهاد مذاکره غیرمشروط خواهد دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، خبرگزاری کیودو به نقل از منابع دولتی گزارش داد توکیو قصد دارد تا به کره شمالی پیشنهاد برگزاری نشست مشترک ارائه کند.

خبرگزاری کیودو در ادامه یادآور شد این برنامه‌ها براساس تغییر مواضع آشکار شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن صورت گرفته است.

بنا به اعلام منابع آگاه پیام نخست وزیر ژاپن در خصوص اعلام آمادگی برای دیدار بدون قید و شرط با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی می‌تواند از طریق سفارت ژاپن در پکن یا از طریق کانال‌های مختلف دیگر منتقل شود.

منابع آگاه گفتند رهبر کره شمالی در دیدار ماه فوریه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در هانوی ویتنام گفته بود مساله اتباع ربوده شده ژاپنی هنوز میان دو کشور حل نشده است و روزی با نخست وزیر ژاپن دیدار خواهد کرد.

پیشتر نیز خبرگزاری الجزیره گزارش داد شینزو آبه به منظور بازسازی روابط دیپلماتیک میان دو دشمن تاریخی مایل به دیدار با رهبر کره شمالی است.

نخست‌وزیر ژاپن گفته بود: می‌خواهم بدون قید و شرط با کیم جونگ اون دیدار داشته باشم و با او به طور صریح و با یک ذهنیت باز گفتگو کنم. برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است که در پرداختن به این مسئله مشارکت داشته باشیم. ما نمی‌توانیم عدم اعتماد دو جانبه میان ژاپن و کره شمالی را از بین ببریم مگر اینکه من مستقیما با کیم دیدار کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار