وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی نیوز آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی را به دیدار رهبر این کشور با رئیس‌جمهور روسیه نسبت داد.

پمپئو: آزمایش‌های موشکی کره شمالی پس از دیدار کیم و پوتین اتفاق افتادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ یانگ را به نشست اخیر سران کره شمالی و روسیه و دیدار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نسبت داد.

او در گفتگو با «سی بی اس نیوز» اعلام کرد: سخت‌ترین تحریم‌ها در تاریخ کره شمالی همچنان پابرجاست. این احتمالا همان چیزی است که برخی فشار‌ها رو بر کیم جونگ اون وارد می‌آورد. شما دیدید که این (پرتاب موشکی کره شمالی) درست پس از دیدار از روسیه اتفاق افتاد. درست پس از اینکه او با ولادیمیر پوتین صحبت کرد تصمیم گرفت تا این اقدامات را انجام دهد.

با این حال پمپئو از ارائه جزئیات بیشتر و اینکه چگونه دیدار پوتین و کیم جونگ اون بر روی آزمایش موشکی کره شمالی تاثیر داشته خودداری کرد.

دیدار تاریخی رهبر کره شمالی و رئیس جمهور روسیه نه تنها اولین دیدار این دو به حساب می‌آمد بلکه اولین سفر خارجی کیم بعد از انتخاب مجدد او به عنوان رئیس کمیسیون امور خارجه کره شمالی در اوایل ماه آوریل بود.

شایان ذکر است، کیم جونگ اون در دیدار با پوتین اعلام کرد برقراری صلح در شبه جزیره کره به رفتار‌های آمریکا بستگی دارد. او گفت آمریکا در جریان مذاکرات ماه فوریه در «هانوی»، پایتخت ویتنام رویکردی یکجانبه اتحاذ کرد و سوء نیت نشان داد.

هفته پیش خبرگزاری یونهاپ گزارش داد ستاد مشترک نیرو‌های مسلح کره جنوبی بامداد شنبه در بیانیه‌ای از شلیک یک فروند موشک کوتاه‌برد از سوی کره شمالی به سمت دریای شرقی خبر داد. خبرگزارى رسمى کره شمالى نیز روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور رزمایش تهاجمی با استفاده از پرتاب‌کننده‌های چندگانه راکتی و تسلیحات هدایت شونده تاکتیکی انجام داده است. این خبر در حالی است که خبرگزاری یونهاپ متعلق به کره جنوبی روز شنبه از شلیک چند فروند موشک از سوی کره شمالی خبر داده بود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که کیم جونگ اون بر رزمایش تهاجمی واحد‌های دفاعی در خطوط مقدم و در خطوط شرقی نظارت داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار