در بخشی از حلق بافت‌های لنفاوی وجود دارد که مانند حلقه‌ای تمام آن را در بر می‌گیرد و هر چیزی که وارد بدن می‌شود باید از وسط آن بگذرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در پشت گلو چهار عضو کوچک وجود دارند که در ماه‌های اولیه تولد، از نوزاد در مقابل عفونت‌‌ها مراقبت می‌کنند؛ لوزه سوم یکی از این چهار عضو است که در قسمت بالایی لوزه‌ و پشت بینی قرار دارد.

لوزه سوم به‌طور معمول اختلالی شایع در بین نوزادان است که پس از مدت زمانی از بین می‌رود؛ مشکلی که با تشخیص درست و زود هنگام به‌طور قطعی درمان خواهد شد و در صورت بی‌توجهی ممکن است کودک را با عوارض و خطرات جدی از جمله عفونت‌های شدید و مکرر، کاهش شنوایی و ابتلا به تب روماتیسمی مواجه کند.

خبرنگار: شعبانی/

لوزه سوم در اثر سردی عمقی در حلق و گلو به وجود می‌آید و در هنگام سرماخوردگی و بروز عفونت سینوس‌ها به‌خصوص در فصل سرد بیشتر بروز می‌کند.


بیشتر بخوانید: لوزه سوم در کودکان را چگونه درمان کنیم


درمان لوزه سوم در طب سنتی

حیدر عظمایی یک پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لوزه سوم اظهار کرد: لوزه‌ها توده‌هایی از بافت لنفاوی ۲ طرف حلق هستند که وظیفه دفاع از بدن در مقابل عفونت‌های ویروسی و تنفسی را برعهده گرفته‌اند؛ در این بین لوزه سوم که بیشتر در اثر سردی عمقی در حلق و گلو به وجود می‌آید، به عنوان بخشی از لوزه‌های کامی در انتهای حلق و بینی (بالای لوزه و پشت بینی) جا شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: اختلال لوزه سوم بیشتر از تولد تا چهار سالگی دیده می‌شود و در کودکان زیر هفت سال شیوع دارد. لوزه سوم پس از شکل‌گیری به تدریج بزرگ شده و در بزرگسالی ناپدید می‌شود.

خبرنگار: شعبانی/

عظمایی ادامه داد: این بیماری در اثر سرماخوردگی و بروز عفونت سینوس‌ها به‌خصوص در فصل سرد مانند پاییز و زمستان بیشتر بروز می‌کند؛ لوزه سوم ممکن است با افزایش مایع در گوش میانی هم مشارکت داشته باشد و بیشترین عامل بروز لوزه سوم سردی عمیق در ناحیه حلق و گلو است.

عظمایی درباره علائم بروز لوزه سوم، گفت: این علائم عبارت است از انسداد بینی؛ یعنی کودک به راحتی نمی‌تواند نفس بکشد، همچنین با این اختلال بروز سینوس‌های مکرر مشکلات تنفسی به‌خصوص هنگام شب خواب تشدید می‌شود، بوی بد دهان و بوی بد تنفس، لاغری، تب، بی‌اشتهایی، درد در هنگام قورت دادن غذا، خور‌خور کردن هنگام خواب و توی دماغی حرف زدن هم از علائم لوزه سوم هستند.

وی افزود: در برخی موارد افراد بزرگسال هم ممکن است دچار عارضه لوزه سوم شوند که در اثر بروز عفونت‌های مزمن، سینوزیت‌های مزمن و حفره‌های سینوسی پر از چرک، لوزه سوم شکل می‌گیرد، البته در کودکان و  بزرگسالان هم در بعضی از مواقع بزرگ شدن لوزه سوم باعث اختلالی به نام آپنه خواب خواهد شد.

خبرنگار: شعبانی/


بیشتر بخوانید: عوارض وحشتناک تنفس از راه دهان هنگام خواب/ درمان لوزه سوم کودکان را جدی بگیرید


درمان لوزه سوم چیست؟

عظمایی با اشاره به درمان‌های لوزه سوم، تشریح کرد: دم کرده و بخور‌ها مانند دم کرده آویشن شیرازی، پونه کوهی، نعنا، گل پنیرک و گل ختمی به‌صورت مخلوط در درمان لوزه سوم موثر است؛ با توجه به سن بیمار این مواد را از یک تا سه لیوان مصرف کنید، کودکان یک لیوان و بزرگسالان حدود سه لیوان به همراه عسل از این نوشیدینی میل کنند.

این پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: همچنین بخور آویشن، پونه، بابونه، تخم گیشنیز و مرزنجوش در درمان لوزه سوم موثر است؛ این محلول در کنار جنبه درمانی فضای منزل را هم ضدعفونی می‌کند؛ خوردن عسل قبل و بعد از هر غذا و صبح ناشتا و موقع خواب در درمان لوزه سوم موثر خواهد بود.

وی گفت: غرغره آب و نمک دریا در طول روز برای درمان لوزه سوم مفید بوده و غرغره آب ولرم به همراه عسل و سرکه نیز مفید است؛ علاوه بر این غرغره کردن با گیاه گل انار به همراه آب جوش و عسل برای مبتلایان مفید خواهد بود، جویدن لیمو ترش تازه به همراه پوست آن با مقداری عسل هم در روند درمان کاربرد داشته و در نهایت جوشانده بابونه شیرازی به صورت غرغره مفید است.

خبرنگار: شعبانی/

مالیدن روغن کنجد به ملاج سر برای گرم کردن سر مفید است

عظمایی افزود: مالیدن روغن کنجد به ملاج سر برای گرم کردن این ناحیه مفید است، همچنین در صورت تب کردن می‌توان از مقداری روغن بنفشه استفاده کرد؛ در برخی موارد ماساژ روغن سیاه دانه در اطراف گوش و گلو هم مفید است.

این پژوهشگر طب سنتی یادآوری کرد: در فصل سرد سال باید با افزایش مراقبت از کودکان از لباس‌ها و پوشیدنی‌های مناسب استفاده کرد تا بچه‌ها به تب گلو مبتلا نشده و با سردی و سرما و سرماخوردگی درگیر نشوند.


بیشتر بخوانید: معجزه طب سنتی در درمان لوزه سوم/ لوزه سوم را بدون جراحی درمان کنی


مهدی خواجوی رئیس انجمن گوش و حلق و بینی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لوزه سوم،  اظهار کرد: در قسمتی از حلق یک سری بافت لنفاوی داریم که این بافت مانند یک حلقه تمام حلق را در بر می‌گیرد و  هر چیزی که از راه خوراک یا هوا وارد بدن می‌شود باید از وسط آن گذشته و در نهایت از وسط حلقه‌های لنفاوی عبور کنند.

خبرنگار: شعبانی/

رئیس انجمن گوش و حلق و بینی ایران بیان کرد: این بافت‌ها جزو بافت دفاع ایمنی بدن است؛ گلبول سفید لنفاوی برای دفاع بدن بافت می‌سازند و جلوی انتشار عوامل بیماری‌زا را می‌گیرند؛ این حلقه‌ها در حلق با توجه به محل قرارگیری‌ اسمامی متفاوتی دارند؛ اگر در ۲ طرف کام باشد به آن‌ها لوزه کامی می‌گویند و اگر پشت بینی و در دیواره عقب حلق باشد به آن بافت آدنوئی یا لوزه سوم نام دارند.

لوزه سوم در همه افراد وجود دارد

خواجوی با اشاره به اینکه لوزه سوم در همه افراد وجود دارد، گفت: به دلیل اینکه در دوران کودکی آنتی بادی یا میکروبی در بدن شکل نگرفته است، لوزه سوم بیشتر خود را نشان می‌دهد؛ این بافت‌ها با قرار گرفتن در معرض عوامل خارجی به‌منظور شناسایی مواد، بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند، به همین دلیل وجود لوزه سوم در دوران کودکی و زمانی که بچه‌ها به بیماریی مختلف مانند آسم، آلرژی و سرماخوردگی مبتلا می‌شوند، بیشتر خود را نشان می‌دهد.

رئیس انجمن گوش و حلق و بینی ایران افزود: بافت لنفاوی اگر در مراحل اولیه شناسایی و درمان شود به مرور زمان فروکش می‌کند و اغلب بعد از هشت سالگی کوچک‌تر می‌شوند؛ اگر در زمانی که بافت فعال است یا بعد از آن بزرگ شود فضا در حلق تنگ خواهد شد و راه نفس و راه عبور غذا را تنگ می‌کند و در نتیجه پشت بینی بسته خواهد شد.

خبرنگار: شعبانی/

لوزه سوم در صورت بزرگ شدن راه بینی را تنگ و تنفس را سخت می‌کند

وی با بیان اینکه لوزه سوم در صورت بزرگ شدن راه بینی را تنگ و تنفس را سخت می‌کند، گفت: زمانی که راه بینی تنگ شود فرد مجبور می‌شود از راه دهان تنفس کند؛ نوزادی که از راه دهان تنفس می‌کند دچار مخاطراتی خواهد شد و به مرور زمان که بزرگ می‌شود و در سن مدرسه لوزه بزرگ شده و راه تنفس تنگ می‌شود در نتیجه، چون بچه در حال رشد است دچار مشکلاتی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: بزرگی لوزه سوم موجب اختلال در شد مغز می شود


خواجوی تشریح کرد: اگر لوزه سوم درمان نشود به دلیل اینکه فرد باید از راه دهان تنفس کند (به خصوص هنگام خواب) فرم دهان و فک او تغییر خواهد کرد؛ بینی رشد کافی نمی‌کند و اکسیژن کمتری به کودک می‌رسد و در نتیجه این کمبود اکسیژن باعث اختلالات رشد جسمانی، مغزی و روانی در فرد خواهد شد، همچنین از نظر قد و هوش مشکلاتی را برای کودک ایجاد خواهد کرد و اختلالات روانی، یادگیری و شب ادراری را به همراه خواهد داشت.

خبرنگار: شعبانی/

وی با بیان اینکه تغییرات فک و دهان تا پایان عمر همراه فرد خواهد بود، گفت: اگر لوزه سوم عمل نشود فک و دهان فرد تغییر خواهد کرد و تا پایان عمر این تغییرات همراه فرد خواهد ماند.

رئیس انجمن گوش و حلق و بینی ایران افزود: تمام کودکان لوزه سوم دارند، اما اگر این لوزه به حدی بزرگ شود که راه تنفس او را ببندد به مشکلات اکسیژن‌گیری منجر خواهند شد؛ برای درمان آن در ابتدا باید علت را پیدا کرد، اگر عفونت سینوسی وجود دارد بررسی شود‌، همچنین از نظر آلرژی آزمایش شود و آن را کنترل کرد.

آلودگی محیط در بزرگ شدن لوزه سوم مؤثر است

خواجوی با اشاره به اینکه آلودگی محیط در بزرگ شدن لوزه سوم مؤثر است، گفت: از عوامل بزرگ شدن لوزه سوم می‌توان به آلودگی محیط اشاره کرد از این رو توصیه می‌شود فرد در محیط‌های آلوده قرار نگیرد، با این کار لوزه کوچک خواهد شد و در انتها اگر این راه‌ها جواب نداد نیاز به جراحی است.

خبرنگار: شعبانی/

رئیس انجمن گوش و حلق و بینی ایران یادآوری کرد: لوزه معمولی راه تنفس و غذا را می‌گیرد و وسیع‌تر است و برای عمل جراحی خون بیشتری از فرد خارج می‌شود؛ به‌طور معمول بچه‌های زیر چهار سال را عمل جراحی نمی‌کنیم و در صورتی که اجبار باشد این کار را خواهیم کرد و اگر با دارو جواب نداد و فرد اختلالات تنفسی داشت آن را عمل خواهیم کرد، لوزه سوم در سال اول و دوم بزرگ نمی‌شود و به‌طورمعمول از سن ۲ الی سه  سالگی نیاز به رسیدگی و درمان دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
من لوزه ام قرمز شده و زمانی که اب دهانم را قورت میدم درد شدیدی میگیره میشه بگین چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام من ازهفت سالگی لوزه درد دارم رفتم دکتر گفت عفونت دارن گفتم نمیشه لوزه هارو عمل کرد گفت نه ولی هرچی قرص‌های چرک خشکن میخورم اثری ندارن دردشون روز به روز بیشتر ميشه دکتر خوبی سراغ داری لطفا معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من دختر هشت ماهه دارم نزدیک ده روزه ک از بینی نمیتونه نفس بکشه و خر خر میکنه و انگار ک راه نفسش بستس و ابریزش بینی هم نداره فقط همش با دهن نفش میکشه
Iran (Islamic Republic of)
سمیه حسینی
۱۲:۴۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
سلام من دختری۴.۵ ساله دارم دخترم شب ادراری ویبوست داردوشب خوب نمیخوابدوبی اشتهاست ولاغراست بایدچکارکنم لطفاراهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
آیا عمل لوزه روی چاقی یا لاغری تاثیر داره
Iran (Islamic Republic of)
علی مقصودی
۱۲:۲۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام میخوام بدونم ک حتما باید لوزه سوم بشه تا عمل کرد
یعنی من ک دوتا لوزه دارم نباید عمل کنم
اگه عمل کنم خوبه یا بده
لطفا راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
حسین نیک
۱۰:۳۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
من دخترم ۱۲سال دارم میخوام بدونم بهترین زمان برداشتن لوزه سوم چه وقتی ؟؟ من خودم لوزه داشتم و دارم تمام دندون هام کج وکوله شده .انحراف بینی دارم.گوش سمت راستم تقریبآ کر شده.لوزه سوم رو جدی بگیرید نه مثل پدر مادر من .....ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۶:۵۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
غلوم سه سال عفونت شبیه به آب تو پوست غلو دکتر میروم نمی دوند گوش چشم سرم زیاد درد میکنند چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
مختاری
۱۶:۵۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
سلام من ۱۴ سالم حدود ۶ سال پیش لوزه هامو هر سه تاشو عمل کردم هیچ عوارضی هم نداشت.اما الان دوباره لوزه سومم عمل نیاز داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
مگه چندتا لوزه داری
Iran (Islamic Republic of)
شهلا داربا
۱۷:۳۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام رفتم پیش دکتر متخصص گفته لوزه هات عفونت دارد وباید انهارا در اورد ۴۸ ساله ام میشود بدون عمل ان را در مان کرد واینکه عمل کنم چهدعوارضی. دارد و مکرر غعفونت میکند باید چیذکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۰۴:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام لوزه نامزد من ورم کرده و دکتر گفته باید با عمل جراحی لوزه برداشته شود چگونه میتوان از عمل جراحی بپرهیزد و در عوض با دارو خوب شود؟ آیا اگر به تشخیص دکتر گفته شود بایست برداشته شود هنوز راهی هست که برداشته نشود یا خیر؟ و اینکه اگر برداشته شود چه اختلالاتی روبرو دارد و یا چه اتفاقی میافتد آیا ضرر یا مشکلاتی در پیش رو دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
روزیتا
۰۲:۵۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من بچه سه ساله دارم خیلی زجر میکشه ولی پول عمل شو ندارم میشه راهنماییم کنید ک چجوری تو خونه درمانش کنم ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
حسین کاظمی
۰۰:۰۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام. کدوم شهر هستین. هنوزم عمل نکردین. تشریف بیارید تهران هزینه عمل رو من تقدیم میکنم
Iran (Islamic Republic of)
سارینا
۱۷:۵۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
من لوزه سوم دارم 13سالمه شبا بادهن باز نفس میکشم لوزه درد شدید دارم تو این اوضاع کرونا نمی‌دونم چکار کنم خانوادمم زیاد بهم توجه نمیکنن.لوزمم خیلی بزرگه نفس تنگی زیاد دارم بعضی وقتا خوروپف. میکنم.ولی خانوادم انگار نه انگار خیلی درد دارم فک کنم الان باید عمل بشه چون من چند سال پیش بابل پیش دکتر رفتم گفت هنوز بزرگ نشد ولی الان بزرگ شد خیلی.... واقعاً نمی‌دونم چکار کنم فقط امید به خدا دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
دخترم چهارسال نیم دارد عمل لوزه کردم هر سه تا لوزه آش رو برداشتن الان خیلی حالش خوبی شب راحت می خوابی وهیچ مشکلی ندارد از من مادر به شما اگر بچه شما لوزه داری نترسید بزارید دکتر عمل کند
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۰۱:۳۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام پسر من ی سالش بود لوزه سومش عمل کردم. دقیقا بعد عملش همون روز خوب شد و تونست شیر بخوره توصیه میکنم عمل خیییییلی ساده ای هستش و نترسین و عمل کنید
Germany
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
پسر منم لوزه داره و امروز گوش درد شدید کرد، بهم گفتن باید عمل بشه ولی واقعا نمیدونم چیکار کنم، دکترش گفت هر سه لوزه رو باید برداریم، از طرف دیگه دکتر الرژی بردم و میگه الرژیه و عمل نیاز نداره
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۲۱:۴۷ ۲۴ دی ۱۳۹۸
پسر من 6سالشه عمل لوزه انجام دادیم بعد از گذشت 3روز اون هیچی نمی خوره بخصوص آب چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۲۸ ۰۸ دی ۱۳۹۸
میخوام بدون پرکاری تروئبدوایه عمل ضررداره
Iran (Islamic Republic of)
amirali
۲۱:۰۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
من ۴..۵ سال پیش لوزه هامو عمل کردم و کلا برداشتم روزای اول موقع خوردن و نوشیدن گوش هام درد میگرفت و به این پی بردم برای اینکه هنگام نوشیدن گوش ها درد نگیرن باید با نی نوشید و گوش ها رو با دست کیپ کرد بعد از عمل هم خر خر هنگام خواب رفع شد و صدام به طور قابل توجهی تغییر کرد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
parnazarefzade
۰۴:۳۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
سلام لطفا بگيد بعد از عمل لوزه
عوارضي هم داره؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۲:۳۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
سلام من ۱۳ سالمه راه بینیم بعضی وقتا بازه و بعضی وقتا بسته میگن لوزه سوم دارم تو دماغی صحبت میکنم و همش احساس میکنم در گلوم یک چیزی باد کرده شب ها هم با دهان باز میخوابم و خیلی از این موضوع عذاب میکشم و تمرکز ندارم رو درسم
خواهش میکنم راهنمایی کنید اگر داخل اصفهان یا کاشان دکتر خوبی سراغ دارین معرفی کنین
Iran (Islamic Republic of)
سارینا
۱۸:۰۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
با سلام من سارینا هستم 13سالمه لوزه درد شدید دارم شبا با دهن باز نفس میکشم لوزه سوم دارم.خانوادم زیاد بهم توجه نمیکنن 4سال پیش رفتم بابل پیش دکتر کارش عالیه گفت. لوزت هنوز زیاد بزرگ نشد ولی الان خیلی بزرگ نفس تنگی شدید دارم تو این اوضاع کرونا نمی‌دونم چکار کنم خانوادم بهم توجه نمیکنن.،.،.،.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
بچه ۵ساله دارم لوزه سومش بزرگ شده میترسم ببرم دکتر لطفا راهنمایی کنید دکتر خوب کجا هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
با سلام من دخترم چند روزه عمل لوزه سوم کرده .خیلی خوب شده پیشنهاد میدم که هر چه زودتر هرکه لوزه سوم داره عمل کنه که واقعاا راحت میشه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام من دخترم لوزه سوم داشت عمل کردم فقط توصیه ام به خانواده ها اینه حتما رژیم غذایی تا دوهفته کاملا رعایت کنید وهیچ دارویی سرخود ندید چون من این کارو کردم دخترم خونریزی شدید کرد هم عملش کردن
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۰۳:۰۶ ۲۶ تير ۱۳۹۸
سلام من ۲۲سالمه لوزه سوم دارم اما خوب وقتی ک خوابم مشکلی باهاش ندارم و فقط وقتی غذا رو میخوام قورت بدم درد میگیره یعنی باید آب بخورم ک بره پایین ،چند وقته به شدت مریض شدم روی لوزه م دو سه تا دونه ی سفید دیدم ته حلقم هم دونه های نارنجی کسی میدونه چیه ؟ و اینکه برای لوزه م یک بار دکتر رفتم دارو داد یکی از لوزه هام کوچیک شد اما اون یکی همزمان بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۳:۱۳ ۱۰ تير ۱۳۹۸
سلام‌من۲۵ساله‌لوزه‌سوم‌زیرکام‌نرم‌یا‌پشت‌بینی‌دارم‌دکتر‌رفتم‌تشخیص‌ندارده‌میگه‌آلرژی‌داری‌خیلی‌خر‌خر‌میکن‌چکار‌کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
آیا لوزه سوم رشد قدی بچه را متوقف میکند؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۵۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام، بچه من 3 سال داره و دقیقا مشکل لوزه سوم دارد.
از یک سالگی بردم پیش فوق تخصص گوش و حلق و بینی اطفال و درمان را شروع کردم. الان فقط دو تا اسپری داده که یک روز در میان در بینی میزنم. تو خواب راحت از بینی نفس میکشه. ولی هنوز تو دماغی صحبت میکنه.
لطفا اگر تجربه مشابهی دارید به بقیه هم بگید.
Iran (Islamic Republic of)
کس ی
۱۴:۱۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام پسرمنم اینجوریه بادارو خروپفش قط شده ولی هنوزدهن بازمیخوابه تودماغی .دکترمیگه اگه خروپوفش قط شده فعلاعمل نکنین .اگه دهان بازمیخوابه عمل کنین.واقعامنوگذاشته تودوراهی اخه چطورنمیتونن خودشون تشخیص بدمن
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۰۸:۰۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام. بچه ای دارم 5 ساله دقیقا در بالا شرح حال و روز اونو توصیف کردید. تو رو خدا کمکم کنید از کجا درمانشو شروع کنم. بچه ام تو خواب چند ثانیه نمیتونه نفس بکشه. به دکترش هم گفتم خیلی توجهی به این قضیه نکرد. فقط اسپری داد که تاثیر زیادی نداشت. آیا تست خواب لازم هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام با یه عمل جراحی ساده خوب میشه من بچمو عمل کردم راحت شد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۰۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام اول نگاه کن آلرژی نداشته باشه بعدا عمل کن من پسرم عمل کردم چون آلرژی دار بی فایده بود چون دوباره بر میگرده از قول دکترا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
دوتالوزه بیشتر نداریم که ؟؟؟؟ سومیشو از کجا اوردید؟؟؟؟؟؟؟؟
Singapore
ناشناس
۰۳:۴۷ ۲۸ تير ۱۳۹۸
دوتا کناری و یدونه انتهای حلق پشت زبان کوچک جمعا سه تا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام مطلب جالب ومهمی خواندم کمال تشکر رادارم واقعا این لوزه سوم جه معجزه بر قدرتی هست ودرمان طب سنتی ان غیر جایکزین هست
آخرین اخبار