رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با تشدید واکسیناسیون سراسری طیور در کشور، بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان تا حدود ۹۷ درصد کنترل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه سفر به شهرستان آمل گفت: با تشدید در امر واکسیناسیون سراسری طیور در کشور، بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان تا حدود ۹۷ درصد کنترل شده وجای نگرانی نیست.

وی افزود: با کنترل بیماری‌ها در حوزه دام، طیور و آبزیان اکنون بزرگترین خدمت را به تولید کنندگان کشور داشتیم.

رفیعی پور گفت: با کاهش هزینه‌ها در حوزه درمانی برای صنعت دام و طیور کشور، قطعاً سود و درآمد آن عاید تولیدکنندگان و رونق تولید و اشتغال در کشور خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: شیوع دامنه دار بیماری فوق حاد پرندگان در سال ۹۶ و اوایل ۹۷ خسارت‌های زیادی به تولیدکنندگان دام و طیور کشور وارد شده بود به طوری که با بسیج همگانی و واکسینه کردن همه طیور، بیماری آنفولانزای پرندگان در پایان سال به طور کامل کنترل و ریشه کن شد.

وی گفت: فروش واکسن دام توسط اکیپ‌های دولتی یا در قالب خرید خدمت از بخش خصوصی وبا ضابطه انجام می‌شود.

رفیعی پور افزود: مطمئن باشید که با همکاری تشکل‌های مرغداران و دامداران جلوی برخی از این مواد گرفته شده و واقعاً نگرانی بابت تأمین واکسن مورد نیاز دام وحتی طیور در کشور وجود ندارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در سال‌های اخیر ۱۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور به مقدار ۱۴۰ تن با واردات تأمین می‌شد، و امسال نیز به همین میزان ثبت سفارش آن انجام شده است.

رفیعی پور افزود: سفارش‌های داده شده از کشور‌هایی که سلامت گوشت تولیدی آن‌ها از هر جهت تأیید شود، واردات گوشت گوسفند گرم و گوشت گاوی و گوسفندی منجمد اقدام خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ م

تشدید واکسیناسیون سراسری طیور در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.