مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: ۴۸۳ هزار قطعه جوجه ریزی از ابتدای امسال تاکنون در سالن‌های مرغداری این شهرستان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: برای ساماندهی مدیریت تولید گوشت سفید، اطلاعات واحد‌های طیور گوشتی اعم از واحد‌های مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی باید در سامانه اطلاعات پرورش ثبت و نسبت به صدور مجوز جوجه‌ریزی با هماهنگی اتحادیه مرغداران اقدام شود.

وی با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت مناسبی برای پرورش مرغ و تولید گوشت سفید دارد، افزود: از ابتدای امسال ۲۵ فقره مجوز جوجه‌ریزی با ظرفیت ۴۸۳ هزار قطعه در این شهرستان صادر شد.

موسوی گفت: اجرای طرح سامانه مدیریت تولید واحد‌های مرغ گوشتی با هماهنگی تعاونی مرغداران و اتحادیه مرغداران اجرا شده که این امر در ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و بهبود فرآیند تولید و جلوگیری از نوسانات قیمت موثر بوده است.

وی افزود: ثبت سامانه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری برای مدیریت تولید، تنظیم بازار، رعایت نکات فنی و بهداشتی و بهبود شرایط کیفی گوشت سفید جهت ورود به بازار صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: همه مرغداران عضو و غیرعضو باید از طریق شرکت تعاونی مرغداران با ارائه درخواست جوجه‌ریزی و بررسی‌های لازم برای اخذ مجوز جوجه‌ریزی به اداره دامپزشکی این شهرستان معرفی شوند.

وی افزود: شهرستان میاندورود دارای ۸۲ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت اسمی یک میلیون و ۲۱۶ هزار قطعه برای هر دوره است.

انتهای پیام/ م

جوجه ریزی ۴۸۰ هزار قطعه مرغداری‌های شهرستان میاندورود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.