مدیر جهاد کشاورزی شادگان از محاصره ۱۴ هزار هکتار از اراضی این شهرستان در سیلاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خلیل منیعات، مدیر جهاد کشاورزی شادگان با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۴۵۱ هکتار مزارع گندم این شهرستان از یک ماه پیش با ورود سیلاب زیر آب رفته اند، گفت: سیلاب همچنان ۱۴ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان را فرا گرفته و امکان برداشت محصول از این مزارع تاکنون میسر نشده است.

وی اظهار داشت: با فروکش کردن سیلاب تنها امکان برداشت محصول گندم از سطح یک هزار هکتار فراهم شده و مابقی مزارع همچنان زیر آب هستند.

منیعات بیان کرد: در صورت تخلیه سیلاب از سطح مزارع گندم شادگان همچنان امید به برداشت بخشی از محصول گندم از مزارع این شهرستان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان در ادامه افزود: سیلاب تا کنون ۶۱۹ میلیارد و ۲۶۷ میلیون ریال به بخش کشاورزی شادگان خسارت وارد کرده است که جبران این میزان خسارت سخت است.

این مقام مسئول اذعان داشت: سیلاب کشت تابستانه در شادگان را تحت تاثیر قرار داده به گونه‌ای که محصولات کشاورزی منطقه با ضرر زیاد به فروش می‌رسد.

خلیل منیعات در ادامه گفت: به دلیل فروکش نکردن سیلاب در مزارع کشاورزی شادگان وضعیت کشت پاییزه این منطقه همچنان مبهم است و معلوم نیست کشاورزان امسال موفق به کشت محصولات پاییزه در مزارع خود خواهند شد یا خیر.

انتهای پیام/گ

آب از سر اراضی گندم گذشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.