مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: این اداره کل، طرح ۱۷ ماده‌ای سازمان تامین اجتماعی را که برای حمایت از صنعتگران، کمک به رونق تولید و تحقق شعار سال تدوین شده است به واحد‌های تولیدی این استان ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالکریم نباتی مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس در نشست خبری، گفت: در جهت حمایت از تولید کنندگان و صنعتگران یک طرح ۱۷ ماده‌ای جهت تحقق شعار سال (رونق تولید) به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ و مطرح شده است.

وی، کاهش مدت زمان صدور کارت بازرگانی، بخشودگی کارفرمایان خوش حساب، ارائه غرامت ایام بیماری در سیل اخیر به سیل زدگان و پرسنل واحد‌های تولیدی آسیب دیده و تداوم بیمه رانندگان و معافیت ۵۰ درصدی آن‌ها را از جمله حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی در طرح فوق اعلام کرد.

وی همچنین به اجرای طرح دکتر نوربخش هم اشاره و در این باره، گفت: در قالب این طرح خدمات سازمان غیرحضوری شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس ادامه داد: این طرح ١١ اردیبهشت امسال همزمان با روز جهانی کارگر شامل ۶۵ خدمات الکترونیک و غیرحضوری رونمایی شد.

نباتی چاپ و بررسی سابقه بیمه، سفارش صدور دفترچه‌های خدمات درمانی، پرداخت غرامت دستمزد و ایام بارداری، بررسی مجدد از کارگاه‌های تولیدی در صورت اعتراض پس از بازدید، ارائه فیش‌های ماهانه مستمری بگیران، صدور حکم مستمری بگیران، استعلام وضعیت مستمری، درخواست وضعیت بازنشستگی و تشکیل پرونده الکترونیک را از مهمترین مزایای اجرای این طرح ذکر کرد.

وی پرداخت غیرحضوری حق بیمه توسط کارفرمایان را از دیگر مزایای طرح عنوان کرد و اظهار داشت: هم‌اینک ٩٧ درصد از جمعیت کارفرمایان استان فارس حق بیمه را غیرحضوری پرداخت می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس تصریح کرد: با اجرای این طرح شاهد کاهش بایگانی‌های سنتی خواهیم بود، در حال حاضر ١٣٢ هزار متر مربع فضای سازمان‌های تامین اجتماعی کشور برای امور بایگانی اشغال شده است.

نباتی به افزایش ۳۶.۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ٩٨ اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار شاهد چنین رشدی در حداقل حقوق و مستمری بگیران هستیم.

وی به شعار سال ٩٨ مبنی بر رونق تولید اشاره و عنوان کرد: سازمان مستثنی از این مسئله نیست، چرا که رونق این سازمان بستگی به رونق تولید دارد.
انتهای پیام/چ

مدت زمان صدور کارت بازرگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار