رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از هفت هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان جنوب این استان خریداری شده است.

خرید گندم در سیستان و بلوچستان به ۷.۵ تن رسیدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم سال زراعی جاری سیستان و بلوچستان ۳۲ هزار هکتار است که برداشت این محصول از اسفند سال گذشته تاکنون در هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان انجام شده است.

وی شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان را دارای بیشترین سطح کشت گندم در سیستان و بلوچستان معرفی کرد و ادامه داد:۱۵۰ دستگاه کمباین مهاجر و بومی در برداشت گندم به کشاورزان کمک می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۱ مرکز خرید گندم شامل ۶ مرکز توسط تعاون روستایی و پنج مرکز توسط غله و خدمات بازرگانی در استان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به تاثیرات خشکسالی گفت: هر ساله حدود ۸۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت گندم اختصاص داشت که در سال زراعی ۹۷ -۹۸ به دلیل خشکسالی شدید کشت گندم در شمال این استان که بیشترین سطح را هر ساله به خود اختصاص می‌داد انجام نشد.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/ع

سطح زیر کشت گندم سال زراعی جاری  ۳۲ هزار هکتار است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار