در آئینی رسمی مردم روستای زشک روییدن شکوفه درختان گیلاس را شکرگزاری کردند و به اجرای سرود و خوشحالی پرداختند.

برگزاری جشنواره شکوفه‌های گیلاس در روستای زشک

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حسینی فرماندار طرقبه شاندیز با حضور در این مراسم گفت: افزایش نشاط اجتماعی، احیا و حفظ روحیه باغداری و معرفی بهتر روستای زشک با استفاده از یک ظرفیت طبیعی این منطقه از مهمترین اهداف برگزاری این جشن است.

وی تصریح کرد: ما بهترین گیلاس کشور را در زشک داریم که این محصول بهترین کیفیت را داراست و طرفداران خاص خودش را دارد.

جشنواره شکوفه‌های گیلاس در روستای زشک در تقویم میراث فرهنگی شهرستان بینالود ثبت شده است و هر سال بین ۲۰ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت این مراسم برگزار می‌شود.

راه‌اندازی بازارچه محلی از تولیدات روستا مانند: میوه‌های خشک و کمپوت، جوزقند (ترکیب گردو و هلو)، لواشک، آلوچه و همچنین محصولات لبنی شامل: ماست چکیده و کشک خانگی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

از آنجایی که شکوفه‌های گیلاس زیبا و زودگذر هستند و کمتر از دو هفته طول نمی‌کشند به علت زیبایی منحصربه فردشان نمادین هستند.

روستای زشک در امتداد جنوب شرقی رشته کوه بینالود و در سرچشمه دره شاندیز و در فاصله حدود ۲۵ کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته است.

این مراسم با حضور جمعی از گردشگران و مسئولان استانی و محلی برگزار شد که اجرای مراسم‌های شاد همراه با موسیقی محلی بر جذابیت آن افزود و در پایان این جشنواره از باغداران، کندوداران و دامداران نمونه روستای زشک تجلیل شد.
 
انتهای پیام//م. ن
 

جشنواره شکوفه‌های گیلاس برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.