امسال ۵۰ میلیون یورو برای تکمیل سد و نیروگاه چم‌شیر گچساران اختصاص یافت که به زودی جذب خواهد شد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران با بیان اینکه سد و نیروگاه چم‌شیر ۷۸ درصد پیشرفت کاری دارد، گفت:امسال ۵۰ میلیون یورو اعتبار برای تکمیل سد و نیروگاه چم شیر در شهرستان گچساران تصویب شد که به زودی جذب خواهد شد. 

محمد رضا فاضل افزود: تاکنون ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سد چم شیر گچساران هزینه شده که با تامین اعتبار مورد نظر این سد به زودی به مرحله آبگیری خواهد رسید.

معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران با بیان اینکه با جذب اعتبارات عملیات مجدد سد بزرگ چم شیر به زودی آغاز می‌شود، اذعان کرد: برای تکمیل این طرح ملی به پنج هزار میلیارد ریال از محل بودجه ملی نیاز است.

وی حجم کل مخزن این سد را ۳/۲ میلیارد متر مکعب با مساحت ۵۱ کیلومتر مربع، طول دریاچه ۴۸ کیلومتر و تراز نرمال از سطح دریا را ۵۹۸ متر عنوان کرد.

فاضل با بیان اینکه این سد در زمان بهره برداری در هر ثانیه ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب تخلیه می‌کند ادامه داد: تراز سد چم شیر از سطح دریا برای آبگیری تا سال آینده به ۵۶۰ متر خواهد رسید.

وی گفت: سد چم شیر دارای یک میلیون و ۱۰۰ متر مکعب حجم بدنه، ۶۰۴ متر طول تاج، ۱۵۰ متر ارتفاع، ۷۵ متر عرض بدنه و سه دهنه سرریز اوجی دریچه دار است.

فاضل  اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر در سد چم‌شیر گچساران مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/غ

 تخصیص اعتبار به سد چم شیر

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.