استاندار خراسان جنوبی گفت: در شرایطی که کشور با محدودیت های مختلف مواجه شده، یکی از اولویت ها، هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در کارگروه استانی ایجاد هماهنگی پشتیبانی و نظارت بر تأکید استاندار بر توجه به مناطق محروم و مرزنشینان برنامه‌های بسیج سازندگی استان بر هم افزایی بین دستگاه‌ها برای محرومیت زدایی تأکید کرد و گفت: با توجه به فعالیت بیش از ۱۰ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی در زمینه محرومیت زدایی، نیاز به هم افزایی و هم پوشانی است.

وی به محدودیت‌ها و محرومیت‌های موجود در کشور اشاره و مهاجرت ساکنان روستا‌ها به شهر‌ها را نگران کننده دانست و افزود: در بازدید‌های میدانی که از بیشتر نقاط استان داشتیم و پای حرف دل مردم نشستیم، مشکل معیشتی مردم با وجود پیشرفت‌های زیاد، محسوس است و مهاجرت به شهر‌های بزرگ علاوه بر خالی شدن روستا‌ها به پدیده حاشیه نشینی در این مناطق و مشکلات آن دامن زده است.

معتمدیان گفت: مرز برای ما یک فرصت است و توجه به مناطق محروم و مرزنشینان مهاجرت معکوس را در پی خواهد داشت که این امر در حال انجام است.

استاندار افزود: ورود دام از افغانستان با اولویت دام مولد، تخصیص اعتبار برای خرید شتر و دام سبک و رسیدگی به معیشت مرزنشینان و واریز مرحله دوم سهمیه سوخت مرزنشینان از جمله اقدامات موثر در استان برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر است.

وی همچنین بر حمایت از گروه‌های جهادی در آستانه تابستان و حضور گروه‌های جهادی غیر بومی برای عمران مناطق کم برخوردار تأکید کرد و گفت: روحیه جهادی بین جوانان ما ستودنی است و این روحیه ظرفیت خوبی در استان ماست.

سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا استان هم با تاکید بر حمایت از گروه‌های جهادی گفت: امیدواریم در طرح واگذاری طرح‌های عمرانی بسیج سازندگی در کشور که سهم استان ما ۷۵۰ پروژه است و ۵۰ درصد اعتبارات آن، استانی و ۵۰ درصد کشوری است، بتوانیم امسال موفق عمل کنیم.

وی افزود: با توجه به کمبود دام بومی در استان، خواسته مردم برای ماندگاری در روستا‌ها داشتن مجوز واردات دام است.

سردار قاسمی گفت: در بحث کمک به سیل زدگان هم با وجود اینکه خراسان جنوبی جزء استان‌های معین نیست، ساخت ۴۵۰ واحد به سپاه استان ما واگذار شده که امیدواریم با مشارکت مردم در مساجد و ادارت بتوانیم در این زمینه موفق باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار نیز گفت: طرح‌های عمرانی در روستا‌هایی که هدف گذاری شده است با مدیریت دهیاران و بخشداران و با همکاری روستائیان و گروه‌های جهادی اجرا می‌شود.

میرجعفریان گفت: بعضی ازطرح‌ها را می‌توانیم مستقیم با عقد قرارداد بین بسیج سازندگی و دستگاه مربوطه به اتمام برسانیم تا در بحث اعتبارات دچار مشکل نشویم.

انتهی پیام/ک

تأکید استاندار بر توجه به مناطق محروم و مرزنشینان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.