فرماندار شبستر نسبت به دخل و تصرفات رودخانه‌ها و خطرات سیلابی هشدار داد.

هشدار فرماندار شبستر به دخل و تصرف رودخانه‌هابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حسن مستفید فرماندار شبستر،بعد از ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران این شهرستان با اعلام این مطلب اظهار کرد:مدیریت بحران برای حفظ جان و مال مردم قطعاً با تصرفات رودخانه‌ها به شدت برخورد خواهد کرد.


وی از مسئولان اجرایی خواست نسبت به ساماندهی و تخلیه کارخانجات ماسه شویی و کارخانه آسفالت از رودخانه کبوترعلی چای در منطقه گردشگری قره کهریز و سایر مخروط افکنه‌های شهرستان و برچیدن اعیانی‌های غیر اصولی و مزاحم تخلیه سیلاب‌ها اقدام نمایند.

 

وی آزاد سازی و بازگشایی مسیل‌های چوخور آرخ روستای کوشک و در صورت تامین اعتبار بازگشایی مسیل نیسان و ورکش و قره تپه بدون طی تشریفات قانونی را جزو مصوبات این جلسه اعلام کرد.

 غفار، ولی پور رئیس اداره منابع آب شهرستان شبستر نیز درخصوص بارندگی و سیلاب شهرستان و اطلاعاتی از وضعیت رودخانه ها و عملکرد ۴۵ روزه دستگاه‌های اجرایی و مدیریت بحران شهرستان ،افزود: لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها، مسیل‌ها و رفع موانع از نقاط خطرساز مسیر‌ها به طول ۱۲ کیلومتر در هیجده موقعیت تاپایان سال اجرایی می شود.

وی گفت: برنامه عملیاتی سالجاری درخصوص نقشه برداری ۵۰ کیلومتر رودخانه‌ها و تعیین بستر و حریم رودخانه‌ها به طول ۵۰ کیلومتر و بازگشایی ۶ کیلومتر از نقاط خطرساز رودخانه‌ها است.

فرامرز افشانی مدیر جهادکشاورزی شبستر و رئیس کمیته مخاطرات کشاورزی شهرستان هم درادامه این جلسه گفت: پرداخت خسارت سیل در سنوات قبل در شهرستان را بیش از ۷۰ میلیاردریال و در حال پرداخت سال گذشته را ۱۰ میلیارد ریال به صورت تسهیلات ۱۰ درصدی اعلام کرد.

وی بیان کرد:خسارت سیل در سال جاری شهرستان را ۴۶ میلیارد ریال و خسارت تگرگ را مبلغ ۱۷ میلیاردریال است.

وی همچنین خسارت سرمازدگی شهرستان را در سطح ۱۹۳۰هکتار در اراضی زراعی و ۱۰۳۸۳هکتار باغات منطقه را مجموعا ۳ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

 

انتهای پیام/

برگزاری جلسه مدیریت بحران درشبستر

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.