یک ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا به پیامدهای منفی حاصل از ۱۷ سال جنگ‌های مربوط به واقعه ۱۱ سپتامبر و تاثیر آن بر ارتش اذعان کرد.

اذعان ژنرال آمریکایی: جنگ‌های ۱۷ سال گذشته ارتش آمریکا را به زانو درآورده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جک کین (Jack Keane) یک ژنرال آمریکایی در جلسهِ استماع کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، با موضوع «مقابله با روسیه» اذعان کرد: جنگ‌های ۱۷ سال گذشته ارتش آمریکا را به زانو درآورده است.

ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا، در پاسخ به سؤال کریسی هولاهان (Chrissy Houlahan), نماینده دموکرات ایالت پنسیلوانیا، در خصوص مشکلات نظامی آمریکا به رغم بودجه نظامیِ ۷۰۰ میلیارد دلاری این کشور گفت: مشکلِ ما این است که روسیه و چین به لحاظ فناوری (های پیشرفته), به ما (آمریکا) رسیده‌اند. این در حالی است که ما طی سالیان متمادی در گذشته، به لحاظ فناوری، مزیت‌های قابل توجهی بر آن‌ها داشتیم و آنان در این خصوص از ما فاصلهِ زیادی داشتند. ما (آمریکا) دیگر در این زمینه، آن برتری و تفوقی را که قبلاً بر آن‌ها داشتیم، دارا نیستیم.

وی ادامه داد: دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تلاش دارد با تخصیص بودجه‌های نظامیِ بیشتر، ارتش آمریکا را به نحوی بازسازی کند که ما بتوانیم بار دیگر همان نوع استیلایی را که در این زمینه بر دشمنانمان داشتیم، بازیابی کنیم. تنها دلیلِ این مسئله این است که داشتن چنین قابلیتِ (برتری نظامی) - همانطور که در دوران جنگ سرد داشتیم- از بروز جنگ جلوگیری می‌کند. این کاری است که ما می‌خواهیم انجام دهیم.

ژنرال کین افزود: ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که فرسودگیِ حاصل از ۱۷ سال جنگ‌های مربوط به واقعه ۱۱ سپتامبر، کاهش بودجه‌های نظامی و مصادره بودجه‌های نظامی آمریکا (قطع کامل بودجه نظامی به علت بروز درگیری میان کنگره و دولت آمریکا) ما را به میزان چشمگیری به زانو درآورده است. وقایع این دو دههِ اخیر، تأثیرات (منفی) بر قابلیت‌های نظامی ما داشته است. فکر می‌کنم، پروژهِ بازسازی دفاعی (نظامی) در دوره ریاست جمهوری ترامپ در واقع، حیاتی‌تر از بازسازی نظامی آمریکا در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق آمریکا، باشد، زیرا با توجه به دشمنان (بسیار کارآمدی) که ما امروزه با آن‌ها مواجه هستیم (مانند روسیه و چین) که قابلیت‌های بسیار چشمگیری دارند (که در زمان ریگان نداشتند), این مسئله‌ای بسیار ضروری است.

وی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم این کار (بازسازی ارتش آمریکا) را فقط برای یک یا دو سال انجام دهیم. ما می‌بایست این کار را (دست کم) برای پنج یا شش سال ادامه دهیم تا بتوانیم بار دیگر به همان حالتی بازگردیم که سامانه بازدارندگیِ ما واقعاً معتبر و باورپذیر باشد تا سایر قدرت‌های جهان اصولاً حتی به فکر حمله به آمریکا یا متحدانش نیافتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار