فرمانده زندان گوانتانامو اخراج شد

فرمانده زندان مخوف گوانتانامو هفت هفته قبل از آنکه دوره خدمتش به پایان برسد، اخراج شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، ژنرال کاریج اس فالر، مسئول فرماندهی جنوب ارتش آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ژنرال جان سی رینگ، فرمانده زندان گوانتانامو به دلیل از دست دادن اعتماد در توانایی او برای هدایت این زندان از سمتش اخراج می‌شود.

در پی اخراج فرمانده زندان خلیج گوانتانامو، دستیار وی ژنرال جان اف هاسی به طور موقفت مسئول هدایت این زندان شد.

آماندا آزوبویک، سخنگوی فرماندهی جنوب آمریکا در این خصوص گفت: اخراج ژنرال رینگ هیچ ارتباطی با بازدید اخیر رسانه‌ها که وی میزبانشان بود، ندارد.

وی اظهار داشت پس از یک تحقیق ماهانه در ماه مارس تصمیم به اخراج وی گرفته شد.

ژنرال رینگ، فرمانده سابق ناو هواپیمابر نیمیتز و هجدهمین رئیس زندان گوانتانامو بود که در ژانویه سال ۲۰۰۲ منصوب شد.

گوانتانامو معروف به گیتمو از سال ۲۰۰۲ بازداشتگاه تروریست‌های بین المللی بوده است. نخستین زندانیان آن ۲۰ تروریست از افغانستان بودند و پس از آن تروریست‌هایی از عراق، عربستان سعودی، یمن و دیگر کشور‌ها در آن شکنجه و زندانی شدند.

زندان خلیج گوانتانامو به دستور جورج بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا ایجاد شد و زندانیان آن بدون توجه به قوانین کنوانسیون ژنو نگهداری می‌شدند. در سال ۲۰۰۹ باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد این زندان را ببندد که این رویه نیمه تمام ماند.

در طولانی مدت، زندان گوانتانامو به بدرفتاری با زندانیان و شکنجه‌های منسوخ شده معروف بوده است. بسیاری از فعالان حقوق بشر و عموم مردم با برگزاری همایش‌هایی از اقدامات صورت گرفته در آن انتقاد کرده اند و خواستار بسته شدن آن هستند.

در حال حاضر، ۴۱ نفر در گوانتانامو زندانی هستند و ۱۸۰۰ سرباز و کارمند دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار