وزیر بازرگانی آمریکا به هند در خصوص وضع تعرفه‌های تلافی‌جویانه در مقابل حذف برخی امتیازات تجاری دهلی‌نو هشدار داد.

آمریکا به هند در خصوص وضع تعرفه‌های تلافی جویانه هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنابر اعلام تلویزیون هند، «ویلبر راس» وزیر بازرگانی آمریکا به دهلی‌نو درباره وضع تعرفه‌های تلافی‌جویانه در پاسخ به تصمیم واشنگتن در خصوص حذف برخی امتیازات تجاری این کشور، هشدار داد.

وزیر بازرگانی آمریکا این اظهارات را در جریان سفر خود به هند ایراد کرد. در ماه مارس نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد تصمیم دارد به تدابیر تجاری ترجیحی برای هند پایان دهد. این تدابیر ترجیحی امکان ورود معاف از تعرفه را برای کالا‌های صادارتی هند به آمریکا فراهم می کند.

هشدار وزیر بازرگانی آمریکا در جریان سفر روز سه شنبه او به هند در حالی صورت گرفت که چند روز پیش رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد دور تازه‌ای از تعرفه‌ها علیه واردات کالا از چین را اعمال خواهد شد.  با این حال وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد هند یکی از بازار‌های چالش برانگیز برای شرکت‌های آمریکایی باقی خواهد ماند و ابراز امیدواری کرد دو کشور بتوانند این موضوع را به طور دوستانه حل و فصل کنند.

ترامپ چندی پیش در نامه‌ای به کنگره آمریکا، نیات خود را برای خاتمه دادن به مزایای تجاری برای دو کشور هند و ترکیه  ابلاغ کرد. ترجیحات تجاری امکان واردات حدود ۲۰۰۰ محصول شامل قطعات خودرو، شیرآلات صنعتی و منسوجات بدون تعرفه را برای هند و ترکیه میسر کرده است. اگر این دو کشور نگرانی‌های دولت ترامپ را رفع کنند، رئیس جمهور آمریکا همچنان می‌تواند از تصمیم خود برای خاتمه دادن به برنامه‌های ترجیحی بازگردد.

طبق گزارش خدمات پژوهشی کنگره آمریکا که در ژانویه منتشر شد، هند بزرگترین ذی‌نفع این برنامه در سال ۲۰۱۷ بود و ۵.۷ میلیارد دلار محصول بدون تعرفه به آمریکا صادر کرد و ترکیه نیز با صادرات ۱.۷ میلیارد دلار در جایگاه پنجم قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، هند ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار