فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: متهم سابقه داری که با شگرد‌های مختلف از متقاضیان دریافت پروانه ساختمانی در بوشهر کلاهبرداری می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار خلیل واعظی افزود: متهم که در گذشته از کارکنان قراردادی شهرداری بوشهر بوده است افرادی را که به شهرداری مراجعه می‌کردند و متقاضی دریافت پروانه ساختمان بودند و یا به علت ساخت و ساز غیر مجاز در کمیسیون‌های مربوط محکوم به پرداخت جریمه می‌شدند شناسایی می‌کرد و با این شگرد که قادر به تسریع در روند اخذ پروانه ساختمان و کم کردن جریمه ناشی از ساخت و ساز غیر مجاز است و همچنین با معرفی خود به عنوان عضو کمیسیون مزایده و مناقصه شهرداری، مبالغ قابل توجهی از این افراد اخاذی و کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: این متهم به مکان نامعلومی فرار کرده بود که با ورود کارآگاهان کشف جرم پلیس آگاهی به پرونده، و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه وی در یک شهر مرزی در شمال غرب کشور شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: متهم در حالی که با استفاده از یک دستگاه خودرو خارجی قصد داشت به کمک قاچاقچیان انسان به صورت غیر قانونی از مرز خارج شود دستگیر و به بوشهر منتقل شد.

سردار واعظی افزود: با تلاش کارآگاهان پلیس تاکنون مستندات ۴۵ میلیارد ریال اخاذی و کلاهبرداری متهم جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه متهم در گذشته نیز ۶ فقره سابقه جعل و کلاهبرداری داشته است، ادامه داد: تاکنون ۶ نفر شاکی در این زمینه شناسایی شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر به مردم توصیه کرد: در مراجعه به ادارات و سازمان‌ها هرگز به واسطه‌ها اعتماد نکنند و کار‌های خود را از مبادی رسمی و قانونی پیش ببرند.

انتهای پیام/ک

کلاهبردار میلیاردی دستگیر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.