نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که جو بایدن برای پیروزی در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات شانس بیشتری در مقایسه با دیگر نامزد‌های این حزب دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی «هیل-هریس ایکس» که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، نشان داد جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و معاون باراک اوباما از حمایت ۴۶ درصدی مردم و برنی سندرز، دیگر نامزد این حزب از حمایت ۱۴ درصدی مردم برخوردار است.

در واقع این نظرسنجی نشان داد جو بایدن با اختلاف ۳۲ درصدی در مقایسه با برنی سندرز، رتبه نخست را از نظر تعداد حامیان در حزب دموکرات از آن خود کرده است. در رتبه سوم و چهارم این جدول به ترتیب پیت بوتیگیگ، شهردار شهر ساوت بند در ایالت ایندیانا و الیزابت وارن، سناتور دموکرات ماساچوست قرار گرفته اند.

از زمانی که جو بایدن در ماه گذشته میلادی نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد، روز به روز بر تعداد حامیانش افزوده می‌شود.

در این نظرسنجی که روز‌های جمعه و شنبه این هفته انجام شد، ۴۴۰  آمریکایی شرکت کردند.

این نظرسنجی در حالی برگزار شد که پیش از این کمیته ملی جمهوری خواهان اعلام کرد هیچ کدام از نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تهدیدی برای دونالد ترامپ محسوب نمی‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار