وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اجرای مصوبه سخت و زیان‌آور بودن شغل خبرنگاری و بازنشستگی پیش از موعد خبرنگاران توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مسئله عدم اجرای مصوبه "سخت و زیان‌آور بودن شغل خبرنگاری" مصوب سال ۸۶ دولت که اخیراً منجر به واکنش و تذکر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد، پاسخ رسمی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در پی داشت.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره چرایی عدم اجرای این مصوبه از سوی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که: در صورت ارائه درخواست متقاضیان به دبیرخانه‌های کمیته‌های استانی بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور سراسر کشور، مراتب توسط کمیته‌ای استانی مورد تطبیق و امعان نظر قرار خواهد گرفت و در صورت احراز شرایط بازنشستگی، مستمری آن‌ها توسط سازمان تامین اجتماعی برقرار می‌شود.

 

خبرنگاری شغل سخت شد/ اجرای بازنشستگی پیش از موعد خبرنگاران با دستور وزیر کار

گفتنی است؛ شریعتمداری به صورت رسمی اعلام کرده که شغل خبرنگاری در دسته مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارد.


بیشتر بخوانید: بررسی چگونگی سخت و زیان آور بودن مشاغل در دستور کار وزارت رفاه


خبرنگاری شغلی سخت‌تر و زیان آور‌تراز مدیریت است

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسن زدا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه) به منظور تشریح جزئیات و زمان پرداخت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در سال ۹۸ برگزار شد، با اظهار بی اطلاعی از نامه وزیر کار در خصوص بازنشستگی پیش از موعد خبرنگاران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این نامه اطلاعی ندارم، اما من به عنوان مسئول سازمان تأمین اجتماعی اعلام می‌کنم که خبرنگاری شغل سخت و زیان باری است و هر یک از مدیران بهتر می‌دانند که استرس خبرنگاران بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: درست است که مدیریت سخت و زیان آور است، اما شغل خبرنگاری شغلی سخت‌تر و زیان آور‌تر محسوب می‌شود.

زدا تصریح کرد: تشخیص سخت بودن این شغل بر عهده سرپرست سازمان تأمین اجتماعی نیست.

وی ادامه داد:کمیته‌های تشخیص کار‌های سخت و زیان آور در ادارات کار مستقر هستند و در آنجا کارشناسان بهداشت حرفه‌ای حضور دارند تا عوامل آلاینده جسمی و روحی را تشخیص دهند و با توجه به آن، سخت بودن حوزه هر یک از خبرنگاران مشخص می‌شود.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اطلاعی از ابلاغیه وزیر کار ندارم، اما امیدوارم که اجرایی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار ، کسب و کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
روابط عمومی جز پر استرس ترین مشاغل دنیا است که کارمندان این عرصه پس مدتی به بیماری های مختلف روحی روانی و جسمی دچار می شوند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقا درستش همینه
مثل سربازی که با قانونهای کوتاه مدت معافی، امار سربازاشون رو کنترل میکنن
در بازار کار هم همین کار رو بکنید
قدیمی ها را بازنشست کنید تا این سیل جمعیت تحصیل کرده دهه 60 و هفتاد شاغل بشن
تا شاغل نشن ازدواج هم نخواهند کرد
بعد مثل قبلا که پیش بینی اینده رو نمی کردید
در اینده مشکلات زیادی در امار بوجود خواهد امد
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۸:۰۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
خبر نگاران عزیز حالا که شغل شما جزء مشاغل سخت حساب شد . شاغل بودن در پست های فشار قوی برق جزء مشاغل سخت حساب نمیشود مردان گم نام صنعت برق را دریابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
آره میدونین میکروفون و دوربین چقد سنگین هستن
آخرین اخبار