استاندار قزوین گفت: تصدی گری فرصت فکر کردن را از مدیران می‌گیرد و با برون سپاری بسیاری از کار‌ها سرعت داده می‌شود.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در شورای راهبردی توسعه مدیریت استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،گفت: اگر می‌خواهیم کشور پیشرفته‌ای داشته باشیم باید برون سپاری را سرعت دهیم و بپذیریم چراکه تصدی گری فرصت فکر کردن را از مدیران می‌گیرد.

زاهدی افزود: تمامی خدماتی که در دستگاه‌های اجرایی، قابل واگذاری هستند، باید واگذار شوند.

*ورشکستی قریب الوقوع دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی

شجاعی، رئیس دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی هم در این نشست گفت: با توجه به بالا رفتن هزینه‌هایی همچون آب، برق، گاز، اجاره بها و حقوق کارمندان، اگر با همین روند پیش برویم، دفاتر پیشخوان تا پایان امسال ورشکسته خواهند شد.

وی همچنین خواستار تأسیس دفاتر موازی از سوی سازمان‌ها و ادارات استان شد.

*استفاده از فناوری برای حذف خطا‌های انسانی

رضایی، مدیر کل فناوری اطلاعات استان هم در این نشست گفت: با استفاده از فناوری‌های روز می‌توان خطا‌های انسانی از فرایند ارائه خدمات حذف کرد.

وی بر استفاده از پتانسیل و توانمندی بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: باید خود را برای مشاغلی آماده کنیم که هنوز متولد نشده اند.

مدیر کل فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه ۴۲۴ روستای استان دارای اینترنت و ۷۰۵ روستا نیز از آنتن دهی تلفن همراه برخوردار است، گفت: تا پایان امسال همه روستا‌ها در استان از اینترنت بهره‌مند خواهند شد.

*همکاری ۲۰ دفتر پیشخوان با اداره کل بیمه سلامت

بهرامی، مدیرکل بیمه سلامت استان نیز با بیان اینکه به نسبت جمعیت استان، با ۲۰ دفتر پیشخوان قرارداد داریم، گفت: فضای فیزیکی و خدمات رسانی از جمله مشکلات دفاتر پیشخوان هستند.

وی افزود: تغییر نیرو در دفاتر پیشخوان، بیشترین مشکل را برای بیمه سلامت به همراه دارد.

سیروس نصیری، مدیرکل تأمین اجتماعی استان هم در این نشست از آماده نبودن زیرساخت‌های الکترونیک استان برای ارائه خدمت به مردم گلایه کرد.

فاطمه خمسه، رئیس جهاد کشاورزی هم گفت: واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان از لحاظ ریالی به صرفه نیست.

پویا، رئیس آب منطقه‌ای استان هم در این نشست با بیان اینکه سه سال است که با دفاتر پیشخوان همکاری می‌کنند، گفت: ۱۶ مورد خدمات تخصصی آب منطقه‌ای استان در دفاتر پیشخوان داده می‌شود و سال گذشته نیز هزار خدمت در دفاتر پیشخوان به مردم ارائه شد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار