رکورد‌زنی سونی در کاهش فروش تلفن همراه/ پایان تولید گوشی‌های سونی نزدیک است؟

شرکت سونی طبق انتظار با کاهش سنگین عرضه و فروش تلفن همراه مواجه شده، به طوری که در سال مالی گذشته تنها ۶.۵ میلیون تلفن هوشمند به بازار ارائه کرده است.

رکورد‌زنی سونی در کاهش فروش تلفن همراه/ پایان تولید گوشی‌های سونی نزدیک است؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درست یک سال پیش شرکت سونی برای سال مالی خود که در مارچ ۲۰۱۹ به اتمام می‌رسید، پیش‌بینی کرد که در این زمان تعداد ۱۰ میلیون تلفن هوشمند به فروش خواهد رساند. با گذر زمان این پیش‌بینی کاهش داشت و به ۹ میلیون و در ادامه ۸ میلیون تقلیل یافت. سونی بر اساس وضعیت نه‌چندان خوب فروش خود، مقدار مورد انتظار از فروش سالیانه تلفن‌های هوشمند را پایین می‌آورد تا آنکه در ژانویه گذشته این شرکت پیش‌بینی خود را ۶.۵ میلیون نسخه کاهش داد، طبق خبر جدید سایت Xperia Blog، این پیش‌بینی درست از آب درآمد.

در واقع سونی توانست در یک دوره ۱۲ ماهه تنها ۶.۵ میلیون نسخه از تلفن‌های خود را به بازار عرضه کند، این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۱۳.۵ میلیون نسخه می‌رسید.

رکورد‌زنی سونی در کاهش فروش تلفن همراه/ پایان تولید گوشی‌های سونی نزدیک است؟

این در حالی است که سونی در سال مالی ۲۰۱۴ بیش از ۴۰ میلیون تلفن هوشمند به فروش رساند و این تعداد در حال حاضر به کمتر از ۷ میلیون نسخه رسیده است. البته اوضاع سونی حتی بدتر هم شده چرا که این شرکت در سه ماهه مارس تا جون ۲۰۱۸ تنها ۲ میلیون تلفن هوشمند عرضه کرده و این تعداد تا ماه اکتبر به ۱.۶ میلیون نسخه کاهش داشته است.

رکورد‌زنی سونی در کاهش فروش تلفن همراه/ پایان تولید گوشی‌های سونی نزدیک است؟

عرضه مدل Xperia XZ3 در زمان کریسمس کمی تعداد نسخه‌های عرضه شده سونی را افزایش داد، اما در نهایت این تعداد به ۱.۸ میلیون رسید که همچنان رقمی تاسف‌بار است. در نهایت طی سه‌ماه ابتدایی ۲۰۱۹ سونی رکورد فروش پایین خود را شکست و تعداد ۱.۱ میلیون تلفن هوشمند وارد بازار کرد. این شرکت در آغاز سال مالی جدید (از ابتدای آوریل ۲۰۱۹ تا پایان مارچ سال ۲۰۲۰)، عرضه ۵ میلیون تلفن هوشمند را پیش‌بینی کرده که ممکن است مانند سال پیش، پس از چند ماه این پیش‌بینی کاهش یابد.

رکورد‌زنی سونی در کاهش فروش تلفن همراه/ پایان تولید گوشی‌های سونی نزدیک است؟

سونی با کاهش سنگین عرضه و فروش تلفن هوشمند مواجه شده و به همین جهت در سال اخیر نسبت به گذشته، مبلغ هنگفت ۸۶۹ میلیون دلار در بخش موبایل این شرکت از بین رفته است. شرکت ژاپنی امیدوار است با اخراج کارمندان و کارگران خود و صرفه‌جویی در برخی هزینه‌ها، مخارج تولید خود را تا ۵۰ درصد کاهش دهد تا تنها بتواند بخش موبایل خود را زنده نگه دارد. با توجه به هزینه تولید و درآمد بخش موبایل سونی، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۱ این بخش به طور کامل سودآوری خود را از دست بدهد و برای سونی تنها ضرر به همراه داشته باشد، البته با روند فعلی این شرکت، ممکن است این اتفاق زودتر رخ دهد. سونی که تا چند سال پیش از برترین تولید کنندگان تلفن هوشمند در جهان بود، هر چند در دیگر بخش‌های خود روند رو به رشدی داشته، در حوزه تولید تلفن همراه یک برند تمام شده به حساب می‌آید.

رکورد‌زنی سونی در کاهش فروش تلفن همراه/ پایان تولید گوشی‌های سونی نزدیک است؟


بیشتر بخوانید: تماشا کنید/ آزمایش سیستم خودران اتومبیل تسلا مدل ۳ در مسیری واقعی +فیلم


انتهای پیام/

پایان تولید گوشی‌های سونی

برچسب ها: فناوری ، سونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار