مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:ساختمان سردار امجد برای تاسیس موزه تالش انتخاب شد.

ساختمان سردار امجد موزه می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیر انتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: ساختمان سردار امجد بزرگترین بنای آجری بخش غرب استان برای تاسیس موزه تالش انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه، کمیته شان بنا‌های تاریخی، ساختمان سردار امجد را برای تاسیس موزه تالش مناسب ارزیابی کرده است، افزود: در صورتی که مکان موزه حل شود، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آمادگی راه اندازی و تجهیز فاز اول موزه ظرف مدت ۶ ماه را خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: موزه تالش می‌تواند به عنوان یک مرکز فرهنگی، نقشی موثر در معرفی و تقویت هویت فرهنگی منطقه داشته باشد.

شهرود امیر انتخابی افزود: ساختمان سردار امجد در دوره قاجار مرکز ارگ حکومتی منطقه خمسه طوالش شامل شهر‌های (آستار، تالش، رضوانشهر، ماسال شاندرمن و فومن و شفت) بوده که این خود مزیتی دو چندان برای این بنا بوده است و از سوی دیگر نشانگر اهمیت آن در صفحات تاریخ اجتماعی و فرهنگی منطقه است که تاکیدی دوباره بر لزوم حفظ و حراست از این بنای مهم است.

وی با بیان اینکه،٥٣ اثر تاریخی در تالش در فهرست آثار ملی تاکنون به ثبت رسیده است، تصریح کرد: تالش دارای ٢٠٠٠ اشیای تاریخی کشف شده است که خوشبختانه بیش از ٩٠درصد آن وارد نرم افزار جام شده و کاملا ساماندهی شده است.

 

انتهای پیام / ق 

موزه شدن ساختمان سردار امجد 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.