دشمنان طبیعت با حمله به پارک شاهو در مهاباد نهال‌های این پارک را از وسط شکستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، شهردار مهاباد گفت: تاکنون عاملان این اقدام ناپسند شناسایی نشده‌اند، اما موجی از واکنش‌ها را در بین دوستداران محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد به دنبال داشته است.

کامران علیزاده آذر، ضمن محکوم کردن این اقدام ناپسند افزود: شهرداری مهاباد از طریق مقامات قضایی پیگیر طرح شکایت خواهد بود.

علیزاده آذرتصریح کرد: علیرغم اعلام مالکیت توسط امور آب، شکایتی از سوی چند فرد علیه این زمین مطرح شده، اما شهرداری تا اعلام نتیجه نهایی، اقدامات خود شامل تجهیز کردن و طراحی فضا را انجام می‌دهد.

شهردار مهاباد در پاسخ به انتقادات مطرح شده در خصوص تأخیر و تعلل در تجهیز این پارک گفت: طراحی فضای این پارک در دست اقدام بوده و علت تأخیر به وجود آمده نیز همین امر است.

وی، با بیان اینکه واحد خدمات شهرداری مهاباد نهال‌های جدیدی جایگزین نهال‌های شکسته شده می‌کند، اضافه کرد: در آخرین روز از هفته منابع طبیعی سال ۹۷ به مناسبت روزجهانی سندروم داون عملیات احداث پارک شاهو در مهاباد با حضور مسئولان شهرستان، سازمان‌های مردم نهاد و اقشار مختلف مردم آغاز شد.

قرار بود این پارک در زمینی به مساحت بالغ بر نیم هکتار احداث و ۴۰۰ اصله نهال نیز در آن کاشته شود.

شاهو محمدی نوجوان ۱۳ ساله مهابادی که دارای سندرم داون است قهرمان شنا و قایقرانی معلولان کشور و رکوردار شنای استقامت معلولان و قهرمان نخستین دوره مسابقات استعداد یابی معلولان (سندروم، اوتیسم و کم توان ذهنی کشور) است.

انتهای پیام/ج

اقدام ناپسند شکستن نهال‌های تازه کاشته شده پارک مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.