استاندار کرمان گفت: شبانه روزی شدن داروخانه هلال احمر پیشنهاد خوبی است که کار آن را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدجواد فدایی استاندار کرمان در بازدید از داروخانه هلال احمر کرمان گفت: بعضا دارو در انبار داروخانه‌ها موجود است، اما به بیمار داده نمی‌شود، این مسئله درباره دیگر موارد صادق است که موردی کشف می‌شود و مردم باید موارد را گزارش کنند تا رسیدگی شود.

وی افزود: بخشی هم مربوط به مسائل فرهنگی است که عادلانه عمل نمی‌کنیم و با همه یکسان برخورد نمی‌کنیم و باید در این راستا اخلاقیات جامعه اصلاح شود.

فدایی درباره شبانه روزی شدن داروخانه هلال احمر کرمان گفت: پیشنهاد خوبی است و کار را دنبال می‌کنیم تا مجوز گرفته شود.

استاندار کرمان درباره فعایت‌های جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: با توجه با شرایط، فعالیت هلال احمر و پایگاه‌ها در استان خوب است و در مجموع می‌توانیم امیدوار باشیم در صورت بروز حوادث آسیب کمتری ایجاد شود.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان هم در این بازدید گفت: جمعیت هلال احمر سعی کرده علاوه بر امداد و نجات، در درمان و توانبخشی آنچه می‌تواند انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه سوم را در درمان و فعالیت داروخانه‌های هلال احمر کشور دارد، افزود: ۳۶ داروخانه هلال در کشور وجود دارد که سه مورد در استان کرمان است.

فلاح با اشاره با فعالیت داروخانه‌های هلال احمر در کرمان، سیرجان و رفسنجان بیان کرد: روزانه ۴۵۷ نفر به داروخانه‌های هلال در استان مراجعه می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه داروخانه هلال ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مطالبات از دانشگاه علوم پزشکی و بیمه‌های استان دارد افزود: عملیات اجرایی احداث داروخانه هلال احمر کرمان در سال جاری آغاز می‌شود، زیرا مکان کنونی استیجاری است.

فلاح با اشاره به خدمات مراکز واکسیناسیون و درمانگاه‌های هلال احمر در استان گفت: در حال حاضر کار واکسیناسیون حجاج را انجام می‌دهیم.

وی بیان داشت: در بحث آموزش در سال گذشته در استان کار ویژه‌ای انجام شد و ۶۱ هزار خانوار را به صورت چهره به چهره آموزش دادیم.

فلاح تصریح کرد: ۴۶۰ نفر دانشجوی تخصصی در دانشگاه علمی کاربردی جمعیت هلال احمر مشغول به تحصیل هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه در دو سال گذشته نزدیک به ۱۷۰۰ حادثه در استان رخ داده که ۶۰ مورد زلزله بوده، اما ۷۷ درصد، حوادث جاده‌ای بوده است افزود: در حوادث دو سال گذشته ۲۸ هزار نفر اسکان داده شده و ۳ هزار و ۳۰۰ تیم در این حوادث حضور داشته و ۱۱ هزار نیروی عملیاتی، کار را پوشش داده اند.

فلاح با اشاره به اینکه در روستا‌های پرجمعیت استان خانه هلال ایجاد کرده ایم که اکنون ۲۰۲ خانه فعال است بیان کرد: ۷۰ کاروان سلامت هلال احمر در سطح استان به ۹۶ هزار نفر با حضور ۳۲۲ پزشک داوطلب خدمات داده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به کمک‌های این جمعیت به سیل زدگان خوزستان گفت: تا روز گذشته ۵۳۰ تن کالا ارسال شده و مجموعا ۱۳ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی صورت گرفته است.
انتهای پیام/ی

شبانه روزی شدن داروخانه هلال احمر کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.