تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه موضوع آیین نامه اجرایی بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه امهال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود کجوری مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بر اساس مصوبه ۲۱ تیرماه ۹۷ به شماره ۴۹۷۵۰/ت ۵۵۵۵۸ ه هیات وزیران موضوع بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه (امهال وام‌های کشاورزان خسارت دیده ناشی از حوادث غیر مترقبه) انجام می‌شود که دومین مصوبه نیز در تاریخ ۶ شهریور ۹۷ به شماره ۷۴۱۶۶/ت ۵۵۶۹۵ ه و سومین مصوبه در تاریخ ۲۱ آذر ۹۷ به شماره ۱۲۴۴۱۶/ ت ۵۶۰۵۶ ه صادر و ابلاغ شد.

وی بیان کرد: کارگروهی شامل نمایندگان فرمانداری ها، مدیریت جهاد کشاورزی و موسسه اعتباری عامل در شهرستان‌ها نسبت به بررسی و اعلام نظر در خصوص افراد واجد شرایط اقدام می‌کنند.

کجوری تصریح کرد: کشاورزانی که از بانک‌های عامل، در بخش کشاورزی از جمله زراعت، باغبانی، پرورش دام و طیور و آبزیان، جنگلداری و مرتعداری تسهیلات دریافت کرده اند و سر رسید بدهی آن‌ها از تاریخ اول مهرماه تا ۲۹ اسفند ۹۷ است و خسارت وارده به آن‌ها در اثر حوادث غیر مترقبه در سال زراعی ۹۷، ۹۶ به تائید کارگروه فوق رسیده باشد، مشمول این مصوبه می‌شوند.

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: امهال و بخشودگی مطالبات شامل خدمات و صنایع وابسته به بخش کشاورزی از جمله صنایع تبدیلی، تولید سم، کود و بذر، تولید وسایل، ادوات و تجهیزات کشاورزی نیست.

وی اضافه کرد: متقاضیان استفاده از این بند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها درخواست خود را ارائه و پس از بررسی از سوی جهاد کشاورزی نسبت به ارسال لیست به شعب بانک‌های عامل و هزینه امهال و بخشودگی استعلام شده، و لیست برآورد هزینه بخشودگی پس از بررسی و تصویب کارگروه به بانک برای اجرای امهال عودت داده می‌شود.

کجوری اظهار کرد: در تاریخ ۵ فروردین ماه امسال آخرین اصلاحیه به شماره ۶۲/ت ۵۶۴۰۸ ه ابلاغ و موجب کاهش سرعت امهال در بانک کشاورزی شد که در حال حاضر براساس مصوبه اخیر بخشودگی برای کلیه تسهیلات بدهکاران مشمول بدون محدودیت سقف تسهیلات در کلیه شعب بانک‌های عامل استان اعمال می‌شود.

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: آخرین آمار امهال تسهیلات از محل بند خ ماده ۳۳ سال ۹۷ بانک‌های عامل به شرح بانک کشاورزی به تعداد ۱۹۳۶۱ و مبلغ ۹۶۲۲۵۹ میلیون ریال، بانک ملی به تعداد ۵۳ و مبلغ ۱۱۶۱۸ میلیون ریال، بانک تجارت به تعداد ۵۴ و مبلغ ۹۹۲ میلیون ریال، بانک توسعه تعاون به تعداد ۳۸۳ و مبلغ ۴۸۷۲۹ میلیون ریال و بانک سپه به تعداد ۵۹ و مبلغ ۵۹۳۷ میلیون ریال می‌باشد که در مجموع تعداد ۱۹۹۲۰ به مبلغ ۱۰۳۱۵۱۰ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/ت

امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار