رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از خسارت ۱۰۸ میلیارد تومانی ناشی از سیل و بارندگی‌های فروردین‌ماه به بخش کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری گفت:براثر بارندگی شدید و جاری شدن سیل فروردین ماه ۹۸ به طور تقریبی تاکنون ۱۰۸ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان کردستان وارد شده است.

وی افزود: براساس دستورالعمل مبنی بر امهال تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده در سال گذشته از ۳۸ میلیارد تومان تخصیص ابلاغی از مرکز به استان کردستان، تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت‌دیده ناشی از سرمازدگی فروردین و اردیبهشت ماه ۹۷ امهال شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در سال جاری جبران خسارت‌ها بصورت تعیین خسارت به کشاورزانی که در اثر بارندگی‌های فروردین ۹۸ دچار خسارت شدند تا حد امکان پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: شهرستان قروه با ۲۰.۲ میلیارد تومان و بیجار با ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کامیاران ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و سنندج با ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند.

جعفری یادآور شد: از زیربخش‌های بخش کشاورزی استان کردستان دام و طیور آبزیان و زنبور عسل ۵۳ درصد بیشترین خسارت و باغبانی با ۲۶ درصد، زراعت ۹ و نیم درصد، آب و خاک ۱۱ و نیم سایر زیربخش‌ها ۲ د‌رصد از خسارت‌های اخیر ناشی از سیل را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد: در مجموع استان ۵ هزار و ۵۰۵ واحد انبار علوفه دچار خسارت شدند که شهرستان قروه با ۲ هزار و ۳۹۴ واحد و بیجار یک هزار و ۷۰۰ واحد از شهرستان‌های بودند که بیشترین امار خسارت را داشته‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار داشت:۸ هزار و ۸۹۰ هکتار از اراضی استان نیز متحمل خسارت ناشی از بارندگی‌های فروردین ۹۸ شدند که شهرستان دیواندره با ۷ هزار و ۴۰ هکتار و شهرستان مریوان با ۱ هزار و ۲۰۰ هکتار بیشترین خسارت را متحمل شدند.

به گفته جعفری، اکیپ‌های بررسی خسارت در ایام تعطیلات نوروز با وجود بارندگی‌های سنگین به بررسی خسارت پرداختند این بررسی‌ها کماکان ادامه دارد و به زودی آمار نهایی خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی استان مشخص و در کارگروه استانی عنوان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:کارگروه‌های بررسی و تعیین خسارت در شهرستان‌ها فعال و با تشکیل جلسات با حضور فرمانداران شهرستانی نتایج خسارت را نهایی خواهند کرد و پس ثبت در سامانه سجاد پرونده‌های خسارات را به کارگروه استانی منتقل و کارگروه استانی پس از تخصیص اعتبار از مرکز طبق دستورالعمل‌های مربوطه نسبت به پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره متناسب با سطح و میزان خسارات وارده به عرصه و واحد تولیدی به بهره‌بردار اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/م

۵ هزار و ۵۰۵ واحد انبار علوفه  در کردستان دچار خسارت شدند

 

برچسب ها: تسهیلات ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.