رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به بارندگی‌های خوب امسال، گفت : این بارش‌ها باعث فاصله گرفتن جنگل‌های زاگرس از تنش شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به مشکلاتی که در پی خشکیدگی جنگل‌های بلوط زاگرس نظیر عدم زادآوری طبیعی گونه‌های جنگلی به وجود آمده بود، گفت : امسال شاهد روند رو به بهبود زادآوری طبیعی جنگل‌های زاگرس باشیم.

وی گفت : بارش‌ها زمینه استقرار پوشش گیاهی غنی و زادآوری طبیعی جنگل‌های زاگرس را به همراه خواهد آورد، چرا که هر چه پوشش گیاهی غنی‌تر باشد شاهد افزایش زادآوری طبیعی گونه‌های جنگلی خواهیم بود.

جلیلیان ادامه داد: افزایش پوشش گونه‌های مرتعی در پی بارندگی‌های خوب امسال از دیگر سو باعث کاهش فشار بر اکوسیستم می‌شود، چرا که در شرایطی که پوشش غنی داشته باشیم دیگر چرای دام در مناطق جنگلی را نخواهیم داشت که این موضوع می‌توند در دور شدن جنگل‌ها از تنش اثرگذار باشد.

جلیلیان سپس با بیان اینکه خشکیدگی و زوال بلوط یکی از مهمترین معضلاتی است که در سال‌های اخیر جنگل‌های زاگرس را تهدید می‌کند، افزود: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال پیش بینی می‌شود شاهد روند رو به بهبود جنگل‌های زاگرس در آینده باشیم.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اضافه کرد: هرچه بارندگی‌ها بیشتر باشند تاثیر عوامل مخرب کاهش پیدا می‌کند و حال و روز جنگل‌های زاگرس بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته شاهد گسترش روند خشکیدگی جنگل‌های بلوط در استان کرمانشاه نبوده‌ایم، گفت: امسال هم قطعاً گسترش خشکیدگی جنگل‌های بلوط را نخواهیم داشت.

جلیلیان گفت: در استان کرمانشاه ۵۲۷ هزار هکتار جنگل داریم که در سال‌های گذشته ۱۷۰ هزار هکتار از این جنگل‌ها درگیر خشکیدگی شده بوند که بارش‌های خوب امسال و یکی دو سال گذشته روند خشکیدگی جنگل‌های بلوط را متوقف کرده است .

 

 

انتهای پیام/د

روند رو به بهبود زادآوری طبیعی جنگل‌های زاگرس

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.