نایب رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: با حذف قیمت‌های مسکن از روی سایت‌ها بازار مسکن رنگ آرامش را به خود دید.

آیا حذف قیمت مسکن از روی سایت‌ها التهاب بازار را کاهش داد؟ایرج رهبر، نایب رئیس کانون  سراسری انبوه‌سازان در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حذف قیمت مسکن از روی سایت‌ها نقش مؤثری در بهبود وضعیت بازار مسکن دارد،  گفت: قیمت‌گذاری که از سوی دلالان و سوداگران در این سایت‌ها انجام می‌شد از نظر روانی برای بسیاری از متقاضیان مشکل‌ساز شده بود و همین امر باعث کاهش چشم‌گیر معاملات مسکن طی یکسال گذشته شده بود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از قیمت‌های بارگذاری شده در سایت ها کاذب و حبابی بود، اظهار کرد: این قیمت‌ها باعث می‌شد که بسیاری از مالکان چشم و هم چشمی کنند و قیمت‌های واقعی خود را اعلام نکنند و سعی کرده با قیمت های کاذب و کارشناسی نشده؛ ملک خود را به فروش برسانند.

نایب رئیس کانون  سراسری انبوه‌سازان تأکید کرد: حذف قیمت از روی این سایت‌ها باعث شده جو آرامی بر بازار مسکن حاکم شود و دست بسیاری از دلالان و سوداگران از بازار مسکن کوتاه شود.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت وارد بازار مسکن نمی‌شود / ادامه رکود در بازار مسکن


وی با اشاره به اینکه با ورود به ماه رمضان میزان معاملات مسکن کاهش می‌یابد، گفت: راکد بودن بازار مسکن دلیلی بر افزایش قیمت نیست چراکه بسیاری از خریداران و متقاضیان مسکن در ایام ماه رمضان تغییر مکان و جابه‌جایی خود را انجام نمی‌دهند.

نایب رئیس کانون  سراسری انبوه‌سازان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان نیمه اول سال، قیمت‌ها در بازار مسکن  تغییری نکند. در صورتی که سایر حوزه‌های اقتصادی از جمله طلا، ارز و حامل‌های انرژی دچار نوسانات قیمتی شوند، بازار مسکن هم دچار نوسانات قیمتی شدیدی خواهد شد.

رهبر در پایان تأکید کرد: دولت باید اقدامات لازم را برای افزایش میزان عرضه و تولید مسکن در دستور کار خود قرار دهد، چرا که هم اکنون بازار مسکن نیازمند ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا است و تا زمانی که میزان تولید مسکن افزایش نیابد؛ قیمت‌ها به سمت ثبات هدایت نمی‌شود و دولت باید نقدینگی‌های موجود در بازار را به سمت ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری در این حوزه هدایت کند.

انتهای پیام /

کاهش چشم‌گیر معاملات مسکن طی یکسال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
آیا واقعا فکر میکنید با حذف قیمتها در شیپور و دیوار اصل گرانی حل میشه؟ پارسال و پیارسال هم این کار رو کردید چه شد؟ قیمتها پایین آمد؟ بابا هی صورت مسئله رو پاک نکنید. تا دولت روی مسکن هرمنطقه و سال ساخت آن چه برای اجاره و چه خرید و فروش ورود نکنه و قیمت گذاری نکنه و به بنگاهها ابلاغ نکنه و جریمه و مجازات قائل نشه وضعیت به همین منوال پیش میره بابا یعنی واقعا ازعهده ی کنترل قیمت مسکن بر نمیاین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
مسئله فقط حذف دلالان نیست الان باید دستگاهی ورود کند قیمت گذار باشد و به شدت نظارت کند باید قزمت مسکن ۴۰ تا ۵۰ در صد بشکند . حذف دلال میتواند قیمت را نگه دارد اما مشکل اینجاست الان قیمت در چند ماه اخیر به شدت افزایش یافته . جالب اینجاست کل اروپا و امریکا خودرو و مسکن به علت کرونا ارزان شده کشور نا بر عکسه نه کاری نیست نه پول گرانی موج میزند چون ۷۰ درصد جمعیت کشور ما تو کار دلالی هستند حتی اون کارمندش حتی اون کارگرش خیلی ها هم بیکارند و کارشون فقط همینه . دستگاه نظارتی با مدیریت قوی نیازمند است کار نشد نداره. یا علی
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۲:۳۴ ۰۹ تير ۱۳۹۸
لعنت به سایت دیوار و شیپور که شدند جولانگاه دلالان برای بیچاره کردن مردم بدبخت. برای آواره شدن یه عده جوان. کاش مجرد بودم حداقل هرسال اسباب کشی نداشتم . اینهمه استرس تا کی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
قیمت مسکن هم در اجاره و هم در فروش کاهش پیدا می کند و روزی را می بینم که این دلالان به جان مردم افتاده اند یکی پس از دیگری به درک واصل خواهند شد .
Iran (Islamic Republic of)
املاک سعادت مشهد
۲۰:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام
دیدگاه شما آیند شماست
به عنوان یک مشاور املاک تخصصی در مشهد دار مجوز و مدرک کارشناسی دارم و ساخت ساز هم انجام می دهم
با حذف قیمت در سایت موافقم چون قیمت درج شده املاک 20 تا 30 درصد بیشتر از قیمت های خرید و فروش واقعی است و چون این قیمت بدون هیچ کارشناسی و قیمت گذاری در آگهی درج میشود باعث افزایش قیمت ها است
اما علت اصلی افزایش قیمت مسکن دو دلیل مهم دارد یک افزایش هزینه ساخت هر متر مربع با توجه به افزایش قیمت مصالح و دستمزد ها و...
دو عامل هجوم دلان و اتباع به بازار مسکن است
تقصیر اصلی این موضوع هم عدم استفاده مردم از قرار داد ها با کد رهگیری و ثبت سیسمی است یعنی وقتی قولنامه دست نویس استقده شود یک منزل رو به سه نفر میفروشند و یا در یک روز 3 تا چرخش صوری فروش دارد و این خود عامل گرانی بیشتر مسکن است
اما اگر قولنامه با کد رهگیری الزامی شود یک جلوگیری از دلال بازی و همچنین با توجه بهسایت تعیین قیمت مناطقه یهنی سابا قیمت واقعی منطقه در شهر مختلف بهراحتی برای عموم مردم قابل مشاهد است و قولنامه با کد رهگیری تضمین کنند امنیت معامله شماست
البته همان طور که رئیس محترم اتحادیه املاک تهران گفتند باید قولنامه با کد رهگیری را الزامی و یک قانون کرد تا قیمت مسکن در هر منطقه شهری با توجه با اخرین معاملات ثبت شده در سیستم به روز در اختیار مردم قرار گیرد
مهم ترین نکات در هر خرید و فروش ،اجاره
1- مراجعه به واحد های داری جواز کسب (از وزارت صنعت و معدن و تجارت) داری عضویت در (اتحادیه املاک مشهد)
2- احزار هویت طرف مقابل و احزار مدارک مالکیت و مطابقت آن با ملک و فرد توسط خریدار و فروشند و مشاور املاک
3- ثبت تمام قرار داد ها (قولنامه و اجارنامه و...) به صورت کد رهگیری و پرینتی (در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور)( براساس ماده 28 قانون نظام صنفی کشور)
4- در هر پرداخت وجه (پول،چک و...) فقط درصورت دریافت رسید و( صورت جلسه از طرف مقابل به امضاء دو نفر شاهد)
5- تعیین تاریخ دقیق تحویل ملک و تاریخ تنظیم سند در محضر( قرار دادن وجه التزام روزانه در صورت عدم اجرای تعهد از هر طرف)
سعی کنید این نکات بنویسید ودر تمام معاملات یک بار این نکات را چک کنید.
امیدوار این مطالب مفید باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
به خدا اگر دولت بخواهد بر همه قیمت ها نظارت کنه میشه ؟همه چیز دست خودشونه قبلا هم سایت دیوار و شیپور هم بود دیگه؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۱۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
به نظر بنده مسئولین وزارت راه و شهر سازی اکثرا خودشان از دلالهای بازار هستند دادستانی بر روی قیمت های درج شده در سایت دیوار ورود کرد که البته این سایت دیوار کارش بسیار مسخره است هرکه هر قیمتی را دوست دارد روی ملک خود میگذارد و همین باعث افزایش قیمتهای روز به روز شده است بعد از چند روز که قیمت ها حذف شده بود که کار خوبی بود متاسفانه قیمت ها برگشته با وضع بسیار بدتری میانگین قیمت منطقه 13 را متری 10 میلیون زده و چیز بسیار مضحکی که اضافه کرده اند این است که یک بازه تعریف کرده اند در منطقه 13 زده بازه از 3 تا 21 میلیون یا در یک منطقه دیگر زده بازه از 4 تا 27 میلیون در صورتی که در این منطقه در اوج گرانیها میانگین قیمت به قول خودشان 11 میلیون بوده دادستانی نظارت کند کو نظارت دادستانی را وقتی وزارت راه و شهرسازی بازه قیمت را 23 میلیون در یک متر تعریف می کند در صورتی که میانگین قیمت 11 بوده این یعنی بدتر از حالت قبل مالک در این منطقه می تواند تا 27 میلیون در متر قیمت گذاری کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
من دو سال پیش زبانم مو درآورد از بس توی همین سایت کامنت گذاشتم که سایت دیوار جولانگاه دلالان و افراد سودجو شده و هرکسی داره سلیقه ای قیمت میگذاره! سایت دیوار بستر جوّسازی افزایش قیمت مسکن شده بود، من که دنبال خانه بودم کاملا این را حس میکردم اما نمیدانم چرا مسئولین از عمد نادیده گرفتند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
هنوز داخل متون اگهی قیمته فقط از تیتر برداشتن اصلامعنی نمیده هر کی هر جور خواست قیمت بزنه سه چهار ساله دنبال خونه ام از پارسال دیگه انگیزه ای نداشتم به بنگاهها برم از بس قیمتا عجیب و عریب عیر واقعیه پارسال یه بنگاه دار میگفت فروشنده ها میان میگن دیوار اینقد قیمت زده من هم کمتر از این نمیدم اینا دارن مملکت را رکود و بن بست میبرن.
بعدش هم این پولای نجومی که به بعصیا دادین عامل همه نابسامانیهاست اونا رو جدب کنید خیلی مشکلات کم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایا قیمت مصالح رو که باعث بالا رفتن قیمت مسکن شده رو در نظر نمی گیرید. میزگرد شده ۵۴۰۰ پارسال ۲۱۰۰ بود.!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۸:۰۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
حذف قیمت ها کاری بسیار فنی،حساب شده و درست در کنترل قیمت های کاذب و دروغین هست البته اگه دلالان تاب بیارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
1- آرامش بازار مسکن زمانی اتفاق می افتد که قولنامه های دست نویس تبدیل به قولنامه های رایانه ای شود.

2- آرامش بازار مسکن زمانی اتفاق می افتد که درصد گرفتن حذف شود وبه جای آن سطحی بین 200هزارتومان الی500هزار تومان تعیین شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
کسی که می تونه مشکل حل کنه باید جایگزین بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
حذف دلالها و برخي از همدستشون قیمت ها را کاهش میدهد نه حذف قیمت ها از دیوار و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
احسنت گل گفتی
حتی زمانی که هیچ فضای مجازی نبود همین نابسامانی ها بود و بود و خواهد بود و تا زمانی که مردم به ریشه واقعی مشکلات پی نبرند ... همین خواهد بود و بود
درست بیندیشید
فرافکنی نکنید
مشکل از سایت و دلال نیست

دلار 14 تومنی و سکه پنج تومنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
تو شهر ما گلپایگان قیمتها دلال ها و کانال های تلگرامی وابسته به اونها وحشتناک بردند بالا کسی هم نظارتی بر کارانها ندارد خودشون شدند همه کاره پس تعزیرات کی میخاد دخالت بکنه بابا مستاجرا و کسانی که پولی پس انداز کرده بودند برای خرید کلا نابود شدند تو این بازار فقط خدا باید بداد این مردم برسد ما که دیگه نامید شدیم از مسولین چون کوچکترین حرکتی بابت بهبود این اوضاع از طرف انها صورت نمیگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
بخدا بخاطر همین مسکن زنم رو طلاق دادم یه خورده پول پس انداز کرده بودم برای خرید خانه که خوردیم به این گرانبها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
اتفاقا اگر مسکن و خودرو در سایت هایی مثل دیوار و شیپور قیمت داشته باشن بهتره
اما قیمت کارشناسی
مردم آگهی بزنن اما قیمت رو کارشناس دولتی میزنه
مثلا من ی پراید دارم میخام بفروشم میزنم تو دیوار
بعد کارشناس میبینه و قیمت گذاریش میکنه
این بهترین روش برای کنترل کردن قیمت مسکن و خودروست اگ دولت بخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
اجازه ندهیدکسی بیش ازیک مسکن داشته باشد وبه کسانی هم که مسکن ندارند مسکن ارزان بدهید مشکل حل خواهدشد به من بدهیدمشکل راظرف 5سال حل می کنم
Netherlands
شناس
۱۸:۳۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
نه دوست عزیز. اینجوری که وعده می دهید فقط دنبال رای هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
در صورتی که رکود بشه بازهم دلال سود میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
مسکن خیلی وحشتناک در جنوب تهران گران شده مگه مردم چقد درآمد روز به روز قیمت مسکن به نفع دلال ها داره گرون میشه.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۴:۲۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
با یه سایت میشه قیمت خانه بالا پایین بشه خیلی جالبه ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
جوان ها دیگر مگر خواب ببینند که خانه دار شوند.اگر من الان می خواستم به گذشته برگردم اصلا ازدواج نمی کردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
در این شرایط ازدواج یعنی خود کشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
والا 1 درصد هم قیمت مسکن رو پایین نیاورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
صورت مسئله رو پاک نکنید ،بهرحال مردم باید از قیمتها مطلع شوند
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۳:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
بهتر است بجای حذف نرخ از روی سایتها مدیریت و کاربران سایت ارقام واقعی نرخهای واقعی راباهماهنگی وزارتخانه های صنعت و معدن و مسکن و شهرسازی گرفته و در سایت ثبت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
دوعامل بدبختی مردم دلالهای املاک و خودرو وتبلیغات مجازی بدون ضوابط هستن تورو قران کمک کنید جوونا بدبختر نشن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا درست نمی توانید فکر کنید؟؟؟ سال 83، سال 86، سال 87 که قیمت خونه وحشتناک تر از حالا بالا رفت و خیلی ها مثل من خونه خراب شدند و نتونستند خونه بخرند، آیا دیوار یا شیپور و یا هر وسیله مجازی دیگه ای بود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
کنترل قیمت و اعلان قیمت تمامی اجناس میتونه شرایط رو طبیعی و عالی کنه
Germany
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
کاری که دارای نظارت نباشد ودولت خودرا موظف به اجرای قانون و دفاع از حق مردم نداند فروشندگان پای معامله همان قیمتی که روی صفحه می زدند عملی میکنند حتی بیشتر چون می دانند هیچ برخوردی نمی شود و خبری از مدیریت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
الان بهترین کار اینه که دولت مسکن ارزان بسازه و نگذاره دلالانی که با پولهای که معلوم نیست از کجا میارن که خدا داند از کجا آوردن را در مسکن زمین گیر کند و نگذاره با دریافت پولهای سنگین از مردم دوباره به یه جای دیگه تو اقتصاد ضربه بزند تو بنگاه خود دلالهای مسکن ر خرید و فروش سوری میکنند همان تعداد کم که میگید خریدوفروش میشه حتی سند هم میزنن خود دلالان هستند که میخواهند هم قیمتها رو تثبیت کنند هم بالا ببرند آقا الان بهترین کاره که دولت به پروژه مثل مسکن مهر راه بیندازد هم تولید کار کنه هم مردم خانه دار شوند هم سایه سنگین تحریم از سبد مسکن خانوار دوربشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
تاپید می کنم
دولت باید سرمایه های سرگردان وارد ساخت و ساز مسکن کنه
بخصوص بانک ها
قیمت طلا، سکه و خودرو هم بخاطر افشای اطلاعات سایت های مخرب بالا رفت
به قول یه بانک بین المللی ایرانی ها مقدار زیادی طلا وسکه و ارز و اقلام قیمتی انبار کرده اند که باعث افزایش قیمت آنها شده در حالیکه ارزش ارزی آنها خیلی کمتر از ارزش ریالی آنها خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا درست نمی توانید فکر کنید؟؟؟ سال 83، سال 86، سال 87 که قیمت خونه وحشتناک تر از حالا بالا رفت و خیلی ها مثل من خونه خراب شدند و نتونستند خونه بخرند، آیا دیوار یا شیپور و یا هر وسیله مجازی دیگه ای بود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
چاپخانه های بانک مرکزی از کنترل خارج شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
بله با سر پوش گذاشتن همه چی ارزون میشه(همه چی آرومه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
دلال ها یکی یکی داره پیدا شون می شه!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
خیلی خوب شد اگر کسی فایل فروش داره خودش میدونه و خریدار این روزها هر کسی یک موبایل گرفته دستش و بیخود قیمت میزنه خواسته یا ناخواسته در گذشته مردم میرفتن تو بنگاه با نظر کارشناسی چونه میزدن و به توافق میرسیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا درست نمی توانید فکر کنید؟؟؟ سال 83، سال 86، سال 87 که قیمت خونه وحشتناک تر از حالا بالا رفت و خیلی ها مثل من خونه خراب شدند و نتونستند خونه بخرند، آیا دیوار یا شیپور و یا هر وسیله مجازی دیگه ای بود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۹:۱۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
اصلا نیازی نیست قیمت مسکن یا ماشین در فضای مجازی زده شود که دلالان سو استفاد بکنند از این فضای مجازی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
دولت باید سیاست های مدیریتی قوی بگیرد:

1- از خرید مسکن شهرستانی ها در تهران جلوگیری کند و این افراد فقط حق اجاره داشته باشند. چون طرف از فلان شهرستان میاد تهران و 30 تا خونه می خره و قیمت میره بالا و اون تهرانی بدبخت که تو تهران متولد شده بی خونه میمونه و اجاره نشین.

2- کنترل خرید و فروش مسکن یعنی نظاره یکی مثلا 100 تا خونه بخره و اجاره بده، خونه نباید کالای سود و دلالی بشه و باید خونه بشه که یعنی بشه توش نشست.

3- دستگیری و مجازات هر کسی که در افزایش قیمت خونه تاثیر داره

4-استیضاح وزیر مسکن که هیچ برنامه ای برای مسکن دار شدن جوانان نداره.

5-ایجاد سیستم مالی مناسب برای خرید مسکن که حداقل هر کس بتونه یه خونه بخره.
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۹:۴۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
مسئولان فعلا همه چیز در کشور رها کردن . هیچ نظارتی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه پایتخت را جابجا میکردن به شهری که طرفیت داشت یا اختیارات را بجز سیاست خارجی به استانها واگدار میکردن مشکل حل میشد همیشه مشکلات از تهرون بوده وبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
خوب وقتی همه امکانات خوب توتهرانه اون کسی پولداره میگه چرا من پولم را برای شهرستانها خرج کنم میبرم تهران .اگر به شهرستان کوچک امکانات داشته باشه هیچکس از شهرستان بلند نمیشه بیاد تهران خونه بخره که جای شما تنگ بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
مردم مجبور میشن تو شهرستان خودشون ساخت و ساز کنند. مجبور می کنه پولدارهای هر شهرستان همونجا پولشو خرج کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
شما رو بخدا یه کارگر چطور با این تورم میتونه برای خودش سرپناه بگیره همه چی سر به فلک کشیده بجز دستمزد تازه به زور میتونیم کرایه خونه بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
دیگه الان که کار از کار گذشته اینجوری کردین
فقط بدبخت اونایی که خانه نداشتن و میخوان بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
کار درستی انجام شد حد اقل التهاب گران شدن و نگرانی از بین رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا درست نمی توانید فکر کنید؟؟؟ سال 83، سال 86، سال 87 که قیمت خونه وحشتناک تر از حالا بالا رفت و خیلی ها مثل من خونه خراب شدند و نتونستند خونه بخرند، آیا دیوار یا شیپور و یا هر وسیله مجازی دیگه ای بود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
شما که میتوانید درست فکر کنید ...اولاباید بدانید هرچیزی که به ذهن شما میرسه وهر فکری که شما در سر دارید لزوما درست ترین فکر نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
ای وای الان چقدر مسکن ارزون شده مثلا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
خیلی ممنون درست شد
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۰۷:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
در قسمت توضیحات بازهم قیمت درج می شود در واقع شبیه دور زدن تحریم هاست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۰۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
همیشه پاک کردن صورت مسئله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
البته قیمت را فقط از تیتر آگهی حذف کردند ولی باز به نظر میاد بهتر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
۱-در قسمت توزیهات مسکن سایت دیوار و شیپور قیمتهارا مینویسند و در سایت دیوار زمانی که آگهی رو نشان گذاری می‌کنی و در قسمت نشانه را باز کنید قیمتها باز میشود ۲-در قسمتی از صحبتهای این کارشناس صحبت از این بود که اگر قیمت سکه و دلار بالا برود مسکن هم به شدت گران میشود آیا دخیل کردن مسکن که نه تحریم هستیم تو این حوزه و تمام امکاناتش داخل کشور است از جمله زمین و مصالح آیا ربط دادن یک چیز مصرفی مانند مسکن که تمام مشکلات خانواده ها در حوزه مسکن است را ربط به طلا و دلار داد و آیا مسؤلان نمیدانن که مسکن که در سال ۹۵ قیمتش بسیار کمتر از الان بود مردم نمیتوانستند ملک بخرند چه برسد به الان که قیمتها سر سام آور شده آیا این را نمیدانن انتظار خانه دار شدن یک کارگر هفتاد سال شده بیشتر مشکلات خانواده ها از مسکن است بیشتر طلاقها از مسکن است دشمن نه از راه گران کردن طلا ونه از گران کردن دلار نتوانست به مردم ضربه بزند بلکه با مسکن بیشترین ضربه را به نظام ومردم زد و از باشگاه خبرنگاران جوان درخواست دارم در مورد اجاره های نجومی تو سایت دیوار وشیپور پیگیری کنند تا این قیمتهای ا جاره را هم حذف کنند الان صاحب خانه آمده میگه برو تو سایت دیوار وشیپور ببین قیمتها چقدر گران شده یا بلند شو یا یه مبلغ سنگین به اجاره اضافه کن تازه ما تو جنوب تهران هستیم سایت خبرنگاران جوان با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ع
۰۹:۴۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
مردم این مسایل را میفهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا درست نمی توانید فکر کنید؟؟؟ سال 83، سال 86، سال 87 که قیمت خونه وحشتناک تر از حالا بالا رفت و خیلی ها مثل من خونه خراب شدند و نتونستند خونه بخرند، آیا دیوار یا شیپور و یا هر وسیله مجازی دیگه ای بود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۸:۲۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
لطفا بنویسید توضیحات و ،بخوانید توضیحات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
توی ایران قیمت هر چه رفته بالا پایین نیامده منظورم تخم مرغ و پیاز نیست منظورم بنزین و خونه رو ماشین. ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
رکود که بدتر از پایین اومدنه سنگین ترین رکود در انتطار مسکن و ماشینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
تا سايت ديوار و امثالهم حذف نشن مسکن همينجور ميره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا درست نمی توانید فکر کنید؟؟؟ سال 83، سال 86، سال 87 که قیمت خونه وحشتناک تر از حالا بالا رفت و خیلی ها مثل من خونه خراب شدند و نتونستند خونه بخرند، آیا دیوار یا شیپور و یا هر وسیله مجازی دیگه ای بود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبریان
۰۰:۴۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید کسانی که تو این سایت ها قیمت هارو صعودی کردن و آگهی های دروغی و افزایشی گذاشتن رو بگیرن و با شدیدترین مجازات ها و حبس ها و زندان های طولانی مجازات کنند باید حتی با دلال های کوچک هم شدیدترین برخورد قضایی انتظامی اطلاعاتی بشه
باید مثل سلطان سکه و طلا و ارزو قیر و ... مجازات بشن باید مثل اخلالگران اقتصادی و مفسدین فلارض مجازات و دستگیر بشن مردم خواستار محاکمه این افراد هستند جلوی این مفسدین را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا درست نمی توانید فکر کنید؟؟؟ سال 83، سال 86، سال 87 که قیمت خونه وحشتناک تر از حالا بالا رفت و خیلی ها مثل من خونه خراب شدند و نتونستند خونه بخرند، آیا دیوار یا شیپور و یا هر وسیله مجازی دیگه ای بود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
نه بابا تا این املاکیا هستن خونه بالا میره باید یکی جلوی کلنی اینارا بگیره سر خریدار و فروشنده کلاه میذارن اونوقت سایت دیوار و اینا کاره ای نیستن اکثر لین املاکیا در این سایتها اگهی میذارن برید املاکیا یعنی دلالهای حقیقی ماشین و مسکن را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
مشاور املاك
۰۰:۲۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
خير التهاب عفونى شده اول نيشتر بعد خروج چرك سپس زخم بندى
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
حالمو بهم زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
من که چشمم آب نميخوره
آخرین اخبار