طهماسبی از برنامه توسعه ۵۸۰۰ هکتاری کشت در فضای کنترل شده گلخانه ای تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

توسعه ۵۸۰۰ هکتاری کشت گلخانه در سال ۹۸به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ محمدعلی طهماسبی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه بررسی برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت در خصوص احداث گلخانه‌ها اظهار کرد: با توجه به سیاستگذاری وزارتخانه سطح ۵۸۰۰ هکتار توسعه کشت در فضای کنترل شده گلخانه‌ای در دستور کار قرار گرفته است که سهم شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور از این سطح ۲۴۰۰ هکتار است.

وی افزود: میزان ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان سرمایه گذاری در ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای اختصاص داده شده است که بر اساس نرم هزینه‌ها در هر اقلیم توزیع استانی آن انجام خواهد شد.

در این جلسه، علی اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی  با تاکید بر لزوم تکمیل و راه اندازی سازه‌های در حال احداث، خواستار سرعت بخشی به فرآیند بررسی پرونده‌ها جهت اخذ تسهیلات در شعبه‌های استانی شد.


بیشتر بخوانید: ۸۰ درصد سطح زیر کشت گلخانه به محصولات سبزی و صیفی اختصاص دارد


منصوری افزود: لازم است طرح‌های نیمه تمام ارزی و طرح‌های بزرگ مقیاس نیازمند به تسهیلات زیاد، در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.

وی اشاره به اینکه توسعه گلخانه‌ها در کشور از مهمترین برنامه‌های وزارتخانه و محوری‌ترین برنامه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است، گفت: ضروری است همه مسئولین ستادی و استانی و همچنین با توجه به تفاهم نامه با وزارت کشور، استانداران  به عنوان بالاترین مقام اجرایی هر استان به موضوع توجه ویژه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در ادامه خواستار تشکیل کارگروه با دستور جلسات مستمر و منظم جهت پیگیری پیشرفت طرح‌های گلخانه‌ای و همچنین راه اندازی گروه نظارت و پایش گلخانه‌ها شد.

همچنین در این جلسه، موضوعات آموزش مدیران مرتبط، سرمایه گذاران این بخش، کارگاه توجیهی برای مشاوران، طراحان و گروه‌های فنی ساخت گلخانه‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

در این جلسه، میزان تعهدات ایجاد گلخانه‌ها با برش استانی در ۳۲ استان کشور مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/

توسعه گلخانه‌ها محوری‌ترین برنامه اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار