خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مازندران رتبه نخست جشنواره خبرنگاران و روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌های منطقه ۲ کشور را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سارا فرهمندراد خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مرکز مازندران با گزارش برنج هسته‌ای که در آن به یکی از دستاورد‌های محققان کشاورزی کشور پرداخته بود توانست رتبه نخست این جشنواره را از آن خود کند.
 
کسب رتبه نخست خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مازندران در جشنواره منطقه ۲ کشور
 
خبرنگار در این گزارش به صورت میدانی یک سال زراعی با یکی از شالیکاران جویباری که رقم برنج هسته‌ای طارم روشن را کشت کرده بود همراه شد و از مرحله آب تخت کردن شالیزار تا برداشت و پخت این رقم جدید را به تصویر کشید تا تفاوت این رقم که با فن آوری هسته‌ای تغییر ژنتیک داده شده بود با سایر ارقام را بررسی کند.
 
خبرنگار در ادامه گزارش علاوه بر حضور در دانشکده علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران به سراغ محققان مرکز تحقیقات هسته‌ای کشاورزی کشور در استان البرز نیز رفت تا مراحل دستیابی به این رقم جدید را به تصویر بکشد.
 
برنج طارم روشن به نام شهید هسته‌ای مصطفی احمدی روشن نامگذاری شده، حاصل همکاری مشترک دانشکده علوم کشاورزی مازندران و مرکز تحقیقات هسته‌ای کشور با عملکرد بیش از هشت تن در هر هکتار دو سال پیش رونمایی شده بود و با رونمایی از این برنج کشاورزان مازندرانی به کشت این محصول جدید اقدام کرده اند.
 
برنج طارم روشن با توجه به ارتفاع مناسب بوته قابل برداشت بصورت مکانیزه است و سالانه قادر به تولید ۳۰۰ تن بذر مادر است. این برنج هسته‌ای از نوع طارم از فناوری هسته‌ای (پرتودهی اشعه گاما) به دست آمده است.
 
در چهارمین دوره این جشنواره ۵۷ خبرنگار ۳۲۴ اثر در پنج بخش خبر، تیتر، مصاحبه، گزارش و عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که هیات داوران پس از بررسی آثار از ۱۷ خبرنگار در بخش‌های مختلف با اهدای لوح، تندیس و جایزه نقدی قدردانی کردند.

انتهای پیام/آ
 
 

کسب رتبه نخست خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مازندران در جشنواره منطقه ۲ کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.