به منظور حفاظت از جان مسلمانانی که در روزهای ماه مبارک رمضان به مساجد می‌روند، در اماکن مذهبی مسلمان در آمریکا تدابیر امنیتی ویژه‌ای اتخاذ شده است.

اقدامات ویژه امنیتی در مساجد آمریکا برای تامین امنیت مسلمانان در ماه مبارک رمضانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، واشنگتن پست از تشدید نگرانی‌های امنیتی در مساجد آمریکا همزمان با فرارسیدن ماه رمضان خبر داد.

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در ­گزارشی نوشت: با توجه به حملات اخیر به مساجد، کنیسه‌ها و کلیساها، بسیاری از عبادتگاه‌ها تمهیدات امنیتی خود را افزایش می‌دهند.

به دنبال حملاتی که اخیرا به عبادتگاه‌ها شده است، از جمله حمله ماه مارس در نیوزیلند که به کشته شدن ۵۱ نمازگزار مسلمان منجر شد، بیشتر مساجد آمریکا امسال موضوع تامین امنیت را در راس برنامه‌های خود قرار داده‌اند. آن‌ها به این منظور به برگزاری رزمایش‌های آمادگی، استخدام ماموران مسلح و نیرو‌های امنیتی مخفی، آموزش داوطلبان، نصب دوربین‌های مدار بسته و افزودن قفل و دیگر تمهیدات امنیتی پرداخته‌اند.

براساس گزارش اف بی‌ آی درباره آمار جرایم ناشی از نفرت، سالهاست در آمریکا تعداد کلی حوادثی که عامل آن‌ها تعصبات مذهبی بوده، در حال افزایش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار