سخنگوی نیرو‌های مسلح دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد نیرو‌های نظامی بازنشسته لیبیایی را در برخی مناطق در اطراف پایتخت این کشور محاصره شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، محمد قنونو، سخنگوی نیروهای مسلح لیبی، گفت نیرو‌های دولت وفاق برخی یگان‌های طرفدار حفتر را در بعضی مناطق اطراف طرابلس پایتخت لیبی محاصره کردند و در دیگر مناطق، آن‌ها را تحت تعقیب قرار می‌دهند.

او گفت: نیرو‌های ما امروز (دیروز) شبه‌نظامیان جنایتکار را تا منطقه قصر بن غشیر و محور وادی الربیع تحت تعقیب قرار دادند. نیرو‌های ما شماری از جنایتکاران را کشتند و در پی آن، شماری از آن‌ها به سمت مرکز قصر بن غشیر فرار کردند.

این مقام لیبیایی افزود: از سوی دیگر، جنگنده‌های حفتر، با بمباران کردن منطقه الزهراء تلاش کردند بر شکست‌های شبه‌نظامیان جنایتکار وی سرپوش بگذارند و انتقام آن‌ها را بگیرند؛ اما حملات جنگنده‌های حفتر فقط مواضع غیرنظامی و منازل غیرنظامیان را در این منطقه هدف قرار داد.

قنونو در ادامه اضافه کرد: در همین حال، نیروی هوایی لیبی با اجرای ۹ عملیات علیه مراکز تجمع شبه‌نظامیان کودتاچی، انبار مهمات آن‌ها را هدف قرار داد و شماری از خودروی‌های زرهی آن‌ها را که مواضع غیرنظامی را در طرابلس و اطراف آن هدف قرار می‌داد، منهدم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار